beantwoord

Verschil in restitutie bij vergeten uit te checken

• 6 februari 2016
  • 2 reacties
  • 115 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hoi, wat is de verklaring voor het feit dat er verschil in restitutie is bij een identieke reis (Utrecht Centraal naar Schiphol)? Mijn vriendin kreeg 4,80 retour en ik 1,30. Ik hoor het graag! Grt
icon

Beste antwoord door Tochjo 6 februari 2016, 16:37

Reisde uw vriendin met 40 procent korting en u tegen vol tarief, in de tweede klas, beide met een instaptarief van tien euro?

De ritprijs vol tarief is 8,70 euro. Bij een instaptarief van 10 euro is 10 − 8,70 = 1,30 euro te veel betaald als niet wordt uitgecheckt. De ritprijs met 40 procent korting is 5,20 euro. Bij een instaptarief van 10 euro is 10 − 5,20 = 4,80 te veel betaald als niet wordt uitgecheckt.
Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3
Reisde uw vriendin met 40 procent korting en u tegen vol tarief, in de tweede klas, beide met een instaptarief van tien euro?

De ritprijs vol tarief is 8,70 euro. Bij een instaptarief van 10 euro is 10 − 8,70 = 1,30 euro te veel betaald als niet wordt uitgecheckt. De ritprijs met 40 procent korting is 5,20 euro. Bij een instaptarief van 10 euro is 10 − 5,20 = 4,80 te veel betaald als niet wordt uitgecheckt.
Tochjo's uitleg is de meest voor hand liggende verklaring. Daarnaast kan dit verschil ook optreden als een van beiden met het Voordeelurenabonnement heeft gereisd en de ander bijv. met het Dal Voordeel abonnement of van Samenreiskorting gebruik heeft gemaakt. Kortom: met welk type vervoerbewijs/abonnement hebben jullie gereisd?

Reageer