beantwoord

Verschil in tarief dal-vrij

• 8 november 2015
  • 2 reacties
  • 99 Bekeken

Ik ontving een voorstel voor overstappen van de verdwijnende ov-jaarkaart naar ov-vrij.
Daarbij werd voor gezinsleden een Dal Vrij +BTM Vrij bijabonnement aangeboden voor € 132 per maand 1e klas.
Toen ik echter op de website ging kijken wat datzelfde bijabonnement (dal vrij + tram bus metro vrij, 1e klas als bijabonnement), normaal kost, bleek dat voor ongeveer €89 per maand te koop te zijn. De ns medewerker, die ik aan de telefoon kreeg, kon me niet uitleggen waar het verschil in zat. Iemand een idee?
Frank
icon

Beste antwoord door Tochjo 8 november 2015, 10:52

NS heeft recentelijk de prijzen van abonnementen Dal Vrij en Weekend Vrij eerste klas in prijs verlaagd. Dit is een tijdelijke actie die geldt tot april 2016. Het gaat hier om een korting van 43 euro, precies het verschil in de bedragen die u noemt. In dit topic wordt gemeld dat dit prijsverschil in de praktijk ook van toepassing is op bijabonnementen, hoewel NS heeft aangegeven dat de prijs van bijabonnementen niet zou worden aangepast. Misschien dat dit de verwarring bij de medewerker van de klantenservice verklaart?

Het lijkt mij dat u het eerste jaar gewoon kunt profiteren van het voordelige tarief van 89 euro per maand en daarna de prijs van 132 euro per maand gaat betalen. Immers wordt het abonnement zo op de website aangeboden.
Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3
NS heeft recentelijk de prijzen van abonnementen Dal Vrij en Weekend Vrij eerste klas in prijs verlaagd. Dit is een tijdelijke actie die geldt tot april 2016. Het gaat hier om een korting van 43 euro, precies het verschil in de bedragen die u noemt. In dit topic wordt gemeld dat dit prijsverschil in de praktijk ook van toepassing is op bijabonnementen, hoewel NS heeft aangegeven dat de prijs van bijabonnementen niet zou worden aangepast. Misschien dat dit de verwarring bij de medewerker van de klantenservice verklaart?

Het lijkt mij dat u het eerste jaar gewoon kunt profiteren van het voordelige tarief van 89 euro per maand en daarna de prijs van 132 euro per maand gaat betalen. Immers wordt het abonnement zo op de website aangeboden.
Bedankt voor je reactie.
Scheelt toch zo'n €500.
Ik zou bijna roepen "een rondje voor de hele tent".:D
Frank

Reageer