beantwoord

verschil tuseen factuurperiode en abonementsperiode

  • 4 November 2021
  • 2 reacties
  • 169 Bekeken

Reputatie 1

Ik heb n factuur ontvangen voor mijn ns dalvrij 1ste klass 65+

 

Op Mijn NS bij mijn producten lees ik ingangsdatum 12 -09- 2021

 

 

Waarom is er verschil tussen de factuurperiode en mijn abonnementsperiode?  

Als ik mijn flex abonnement voor n maand wil pauzeren, ik ben dat van plan in januari, is dat dan per de 12de van de maand, of de 3de van de maand, of maakt dat niet uit?

 

Ook vreemd btw is dat de eerstvolgende factuur pas eind december wordt verwacht

 

icon

Beste antwoord door Denice NS 4 November 2021, 10:59

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

De datum van uw factuur blijft gelijk aan de datum die voor het eerst ingesteld is. Wanneer u pauzeert of het weer opnieuw neemt, heeft daar geen invloed op. Uw abonnement wordt in dit soort gevallen ook voor het deel van die maand in rekening gebracht. NS stort in veel gevallen ook geld terug.

Als er bij elke wisseling van abonnement een nieuwe factuurperiode zou ingaan, wordt alles al helemaal onoverzichtelijk en verwarrend. Nu is er een systeem van verrekenen dat per saldo klopt en de factuurperiode is voorspelbaar. Persoonlijk vind ik dit alles overziend en vooral dat laatate een verstandige keuze van NS.

Verder is deze widget niet altijd kloppend, dus daar moet u niet te veel op afgaan. Na een paar dagen klopt het wel weer en doorgaans is de factuur er ook al eerder dan over twee maanden. Zeker niet eind december, al staat dat er wel.

NS moet hier nog even aan werken, er lopen er hier meer topics over. Na onderbreken/veranderen geeft de widget het vaak niet goed aan. Uiteindelijk komt het met de facturen altijd prima in orde.

Bij mij klopte het na twee werkdagen. Dalvrij voor senioren is sowieso de meest ingewikkelde bij de facturen, vanwege de korting die verrekend moet worden en die nog uitgesplitst is ook. Kijk naar het eindbedrag. Alles sal reg kom.

Wat Thom aangeeft klopt inderdaad. Op het moment dat je voor de 1e keer NS Flex afsluit is de ingangsdatum ook je factuurdatum. Dat is in dit geval de 3e van de maand geweest. Op 12 september zal er een wijziging gedaan zijn in het contract waardoor Mijn NS dit als ingangsdatum aangeeft. Wijzig je het abonnement later weer dan zal mijn NS ook weer een andere ingangsdatum aangeven. De kostenteller is helaas al een poosje niet actueel. Zo te zien is jouw factuurdatum de 3e en zal de volgende factuur dan ook rond 3 december verschijnen.

Reageer