Verschil tussen Intercity Direct Altijd Toeslagvrij abonnement en Intercity Direct maandtoeslag

• 1 september 2014
  • 8 reacties
  • 951 Bekeken

Wat is het verschil tussen een Intercity Direct Altijd Toeslagvrij abonnement en een Intercity Direct maandtoeslag? Lijkt me gewoon hetzelfde namelijk, prijzen zijn ook hetzelfde.

8 reacties

Badge
Als ik de info op http://www.ns.nl/reizigers/ovchipkaart/reizen/reizen-met-intercity-direct.html goed begrijp, is Intercity Direct maandtoeslag alleen voor de 'oude' abonnementen (OV-jaarkaart en jaartrajectabonnement) en is Intercity Direct Altijd Toeslagvrij voor de nieuwe abonnementen. De eerste koop je bij de kaartautomaat, de tweede via Mijn NS.
Bedankt voor je snelle reactie Hendrik. Ik heb een studenten OV voor doordeweeks, welke moet ik dan hebben?
Badge
Da's een goeie... Dat kan ik eigenlijk niet 1-2-3 ergens vinden! Ik vermoed Intercity Direct Altijd Toeslagvrij, maar zeker weten doe ik dat helaas niet... Wellicht kan een moderator (of iemand anders) duidelijkheid bieden.
Badge
Beste EdgarFR,
Hendrik heeft een deel van je vraag reeds beantwoord, waarvoor dank. Als je een studentenabonnement hebt kan je de IC Direct Maandtoeslag gebruiken.
Vriendelijke groet, Robby
Badge
Beste EdgarFR,
Hendrik heeft een deel van je vraag reeds beantwoord, waarvoor dank. Als je een studentenabonnement hebt kan je de IC Direct Maandtoeslag gebruiken.
Vriendelijke groet, Robby

Misschien kan dat ook op de website vermeld worden?
Reputatie 6
Badge +2
Het doet nogal onzinnig aan, twee dezelfde producten. Ook het wel of niet inchecken blijkt geen criterium te zijn, want dat moet bij een studentenreisproduct ook.
Ja ik vind het ook nogal onduidelijk allemaal. Maar bedankt voor je antwoord Robby.
Reputatie 6
Badge +2
Ik heb gevonden dat Intercity Direct Altijd Toeslagvrij Maand alleen kan worden afgesloten bij Altijd Vrij Maand en Altijd Voordeel Maand met dezelfde ingangsdatum, terwijl volgens mij iedereen altijd Intercity Direct maandtoeslag kan nemen. Wat nog niet het nut van de twee versies verklaart.

Reageer