verschil Voordeelurenabonnement en Dal Voordeel

Ik heb al jaren een Voordeelurenabonnement, betaal dat via incasso en het wordt automatisch verlengd voor € 61,30 per jaar.

Voordelen zijn (volgens NS):
* 40% korting tijdens voordeeluren
* 40% korting voor maximaal 3 medereizigers tijdens voordeeluren
* 7 Keuzedagen per jaar voor € 24,50 (2e klas) en € 49,50 (1e klas) als u 60 jaar of ouder bent

Wanneer reis ik met 40% voordeel?
* Van maandag tot en met vrijdag vanaf 9.00 uur
* Tijdens het weekend de hele dag
* In de maanden juli en augustus de hele dag
* Op een aantal feestdagen reist u vóór 9.00 uur met korting

Zojuist zie ik dat er ook een Dal Voordeel-abonnement bestaat, dit kost € 50 per jaar

De voordelen van Dal Voordeel zijn (volgens NS):
* 40% korting tijdens daluren, in het weekend en op feestdagen
* 40% korting voor maximaal 3 medereizigers door de week na 9.00 uur en in het weekend de hele dag
* 7 Keuzedagen per jaar voor € 24,50 (2e klas) en € 49,50 (1e klas) als u 60 jaar of ouder bent

Wanneer reis ik met korting?
* Op werkdagen tussen 9.00 en 16.00 en tussen 18.30 en 6.30 uur
* In het weekend van vrijdagavond 18.30 uur tot maandagochtend 4.00 uur
* Op feestdagen de hele dag

Wat zijn de verschillen tussen een Voordeelurenabonnement en Dal Voordeel-abonnement?
Als ik goed kijk en bereken, is het verschil tussen deze twee minimaal:
Voordeel van Voordeelurenabonnement:
* van maandag tot en met vrijdag vanaf 9.00 uur de hele dag
* In de maanden juli en augustus de hele dag

Voordeel Dal Voordeel:
* € 50 per jaar i.p.v. € 61,30

Zie ik voordelen van het Voordeelurenabonnement t.o.v. het Dal Voordeel over het hoofd? Kunt u mij redenen geven om het Voordeelurenabonnement aan te houden of juist over te stappen op Dal Voordeel?

Bij voorbaat dank voor alle reacties.

PS. de geldigheidschecker geeft een foutmelding.

2 reacties

U noemt in principe zelf de verschillen al op:
Het voordeelurenabonnement geeft ook in de middagspits korting, en in de maanden juli en augustus alsmede in de laatste week van december de hele dag korting.
Dal Voordeel kent een middagspits waarin u tegen vol tarief reist en hanteert ook in de vakantieperiodes de spitsuren. Daar staat tegenover dat u voor 06:30 met Dal Voordeel korting krijgt en met het voordeelurenabonnement niet.

Vragen die u zichzelf moet stellen zijn dus:
Hoe vaak reist u op weekdagen voor 06:30?
Hoe vaak reist u op weekdagen tussen 16:00 en 18:30?
Hoe vaak reist u in juli, augustus en de laatste week van december tussen 06:30 en 09:00 en tussen 16:00 en 18:30?
Reputatie 1
Badge
En dat U die al jaren heeft spreekt voor zich-want sinds DalKorting is ingevoerd wordt het niet meer verkocht, al bijna 4 jaar.
ALS U nog forenst per trein: dan is in juli+aug in feite altijd voordeliger dan op saldo-want steeds met korting- te reizen als op Trahektvrij. Tenzij U meermalen per dag Heen+terug zou reizen.
Er zijn heel wat mensen die alsnog heel graag hun nieuwe ABO voor dfat oude VDU zouden willen omruilen, ook al kost het ietsje meer in de jaarkosten.

Reageer