Verschillen tussen de prijzen van dezelfde reizen op dezelfde tijdstippen op mijn NS Flex rekening

  • 31 March 2022
  • 1 reactie
  • 147 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

AAN: KLANTENSERVICE NS

(kenmerk: 5165387538/5175123859)

 

Zie onderstaande mailtjes. Het is uitermate irritant! Je krijgt  een vriendelijk mailtje van mw Bouma naar aanleiding van het uitvoerige pakket overzichten met vreemde prijsverschillen, dat ik heb ingediend. Maar het blijkt vervolgens niet mogelijk om weer op dat mailtje te reageren. Bij de gedane poging krijg ik weer een mailtje waar ik ook niet op kan reageren. Over klantvriendelijkheid gesproken!

Mijn korte vraag: wanneer krijg ik nu eindelijk eens een reactie op het ingediende pakket met allerlei verschillen in kosten voor exact dezelfde treinreizen? Het gaat dus niet alleen om verschillen tussen de in rekening gebrachte prijs en de prijs in de NS Reiswijzer. Maar ook om verschillende prijzen voor hetzelfde traject op hetzelfde tijdstip van de dag. Vooral bij de ritten die NS voor een andere vervoerder in rekening brengt. Iedere NS Flexkaarthouder zou kritisch naar zijn maandelijkse rekening moeten kijken!

 

Met vriendelijke groet,

PAE

 

*persoonlijke gegevens verwijderd door moderator

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mw. Bouma

 

Het is nu bijna 4 maanden geleden dat ik onderstaande mail van u ontving. Ik weet dat ik met de uitgebreide overzichten nogal wat vragen bij u heb gedeponeerd en dat het geheel enige uitzoektijd vraagt. Ook in recente rekeningen blijven echter dergelijke onverklaarbare verschillen tussen gelijke reizen en afwijkingen met de prijzen in de NS-app zich voordoen.

Ik vraag u daarom vriendelijk wanneer ik een antwoord op mijn vragen mag verwachten.

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Van: 
Verzonden: dinsdag 16 november 2021 10:24
Aan:
Onderwerp: : Opvolging naar aanleiding van uw contact met NS Klantenservice

 

 

 

Geachte heer Van Erkelens,

 

Hartelijk dank voor uw brief.

U laat ons weten dat er afwijkende bedragen in rekening worden gebracht dan dat er op de NS Reisplanner wordt aangegeven. Ik vind het vervelend dit te vernemen. Mijn excuses hiervoor.

Uit de overzichten van uw reizen die u heeft meegestuurd blijkt dat er verschillen zijn tussen de bedragen die in rekening worden gebracht als u met Blauwnet reist. Deze bedragen komen niet overéén met de bedragen die op de NS Reisplanner worden aangegeven.

Ik heb uw bevindingen en de overzichten van uw reizen waarin de verschillende tarieven worden weergegeven ingediend bij onze IT afdeling. Zij hebben uw verzoek op dit moment in behandeling. Zodra wij terugkoppeling ontvangen van onze IT afdeling wordt u nader geïnformeerd.

Mocht u nog vragen hebben, dan helpen wij u graag verder. Kijk op www.ns.nl of stel uw vraag op de NS Community (www.ns.nl/community). U kunt ook contact opnemen met NS Klantenservice (www.ns.nl/klantenservice). We staan dag en nacht voor u klaar.

 

Met vriendelijke groet,

 

Lieneke Bouma

Hoofd NS Klantenservice

 

 


1 reactie

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Bij reizen met Blauwnet kunnen er inderdaad (kleine) verschillen zijn in de berekende prijs t.o.v. de prijs die de Reisplanneer geeft. Deze zijn meestal wel te verklaren, maar niet zonder ‘hogere wiskunde’.

Zie o.a. onderstaand topic en hoe dat zich na een paar pagina’s ontwikkelt met inzichten. Zonder jouw specifieke reizen (en berekende prijzen) kunnen wij er weinig over zeggen natuurlijk.

 

Reageer