beantwoord

vervolg bestelling ovfiets

• 5 augustus 2020
  • 7 reacties
  • 162 Bekeken

Ik heb recentelijk nu al veel meer dan 6 werkdagen een bestelling gedaan van 0,01 Eurocent om een ov-fiets te kunnen huren. 

Ik dacht mij ov-chip kaart te hebben gekoppeld aan ns-accoutn kan i echter nu niet checken want ns.nl geeft een melding van een storing.

telefonisch contact zou toch wel fijn zijn.

Mijn vraag kan een balie om een normaal station dit probleem voor mij oplossen?

icon

Beste antwoord door Laura NS 5 augustus 2020, 17:20

Hoi leeuwbv en welkom op onze NS Community!

MoDe heeft helemaal gelijk. Een OV-fiets abonnement hoef je niet te activeren bij een automaat, dus de kans is zeer groot dat deze al actief is. 

Bekijk origineel

7 reacties

Ha Thom,

Dank voor je reactie.  Op je NS-account zie je het product ov-fiets staan. Ik had een storing van zeker een dag op mijnns. die is nu gelukkig opgelost.

groet, leeuwbv

Reputatie 7
Badge +4

Bedenk wel dat u ook € 3,85 kwijt bent voor de huur van een fiets. De ene cent is ook geen betaling van het abonnement. Het is een controle of u een bankrekening heeft waar geld van af te schrijven is. 

Badge +3

Zodra @leeuwbv dus die € 0,01 heeft overgemaakt (voor de incassomachtiging van dat IBAN) zou hij/zij dus gewoon fietsen moeten kunnen huren.

Werkt dat niet, dan is je kaartnummer dus niet goed geregistreerd in het fiets-systeem.

Er is géén sprake van een bestelling dus. Hooguit staat er bij Facturen eentje van € 0,01 maar dat weet ik niet zeker. De e-mail die je krijgt na het overmaken van die eurocent is de bevestiging van je ‘bestelling’, en dat die verwerkt is.

Om het nog wat ingewikkelder te maken, op je maandelijkse incasso voor OV-fiets staat bij je bank wel iets van NS IZ NS REIZIGERS en dan iets over een ‘bestelling’ maar dat zijn dus de kosten voor gehuurde fietsen (of stallen op rekening van je eigen fiets). Uiteraard vind je die ook terug bij Facturen in Mijn NS.

Dank Robert voor je uitgebreide reactie. Dat is dus nu duidelijk voor mij.

Ben nu met de NS bezig om na te gaan waarom ik niets zie in mijnns over mijn bestelling.

groet leeuwbv 

Badge +3

Een OV-fiets abonnement komt nooit op je kaart te staan, het is alleen maar een administratieve koppeling tussen een kaartnummer en een IBAN voor de incasso. Vandaar dat je het ook niet op hoeft te halen bij een automaat.

Op een kaart zetten is ook niet nodig want je kunt er ook niet mee in/uitchecken en het spreekt je saldo niet aan. Vergelijk het met Flex Dal Voordeel, of Weekend Vrij of welke variant dan ook. Dat kun je ook niet zien op een kaart want daar staat alleen Reizen op Rekening en verder niet welk abonnement je hebt.

Op zich zou je denken dat je een OV-fiets wel moet in/uitchecken, maar dat is dus niet zo. Bij inleveren (bemenste stallingen) komt je kaart er niet eens aan te pas bij terugbrengen van een fiets. Het gaat dan dus alleen om de sleutel (of chip in de fiets zelf) die op jouw kaartnummer verhuurd is en waarvan je later de rekening krijgt.

Hoi leeuwbv en welkom op onze NS Community!

MoDe heeft helemaal gelijk. Een OV-fiets abonnement hoef je niet te activeren bij een automaat, dus de kans is zeer groot dat deze al actief is. 

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt langs een balie, maar je kunt de klantenservice ook via chat, Facebook of Twitter bereiken.

Reageer