beantwoord

Verzoek om restitutie afgewezen

• 22 mei 2015
  • 4 reacties
  • 200 Bekeken

Onlangs heb ik een weekend vanaf Utrecht naar Groningen gereisd, 18 en 19 april. Hiervoor heb ik twee eenmalige chipkaarten gekocht (á €48,20 + €2 toeslag) omdat ik er ter plekke achter kwam dat mijn 2 maanden oude OV-kaart met voordeelurenabonnement alweer kapot was.

Bij de servicebalie werd mij vervolgens verteld dat ik met een formulier 'geld terug bij vergeten abonnement' het verschil in gemaakte treinkosten terug kon vragen. Dit formulier heb ik vervolgens de maandag erop ingevuld en met beide eenmalige chipkaarten opgestuurd. Ik ben mij er van bewust dat ik "een keer" per abonnementsjaar geld kan terugkrijgen (i.v.m. mijn voordeelurenabonnement) en dat ik deze binnen één maand na de reisdatum moet opsturen.

Vandaag kreeg ik een e-mail waarin stond dat op basis van de productvoorwaarden niet aan mijn verzoek kon worden voldaan (ruim een maand later). Ik heb afgelopen jaar namelijk nog niet eerder een verzoek om restitutie gedaan. Ik wil graag weten waarom er niet aan mijn aanvraag voldaan kan worden en hoe ik alsnog mijn geld terug kan krijgen.

Groeten Milan
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 22 mei 2015, 18:02

Beste M-ilan,

Welkom op het NS Serviceforum. Ik kan kijken of ik uit coulance iets voor je kan betekenen. Graag via een privébericht NAW-gegevens, IBAN en de nummers van de éénmalige chipkaarten (te vinden aan de zijkant op de voorkant).

Reizigers met een voordeelurenkaart mogen wel één keer per jaar hun kaart vergeten. Ze betalen dan het volle tarief en kunnen achteraf het verschil terugkrijgen. Het voordeelurenabonnement is echter alleen beschikbaar voor bestaande klanten. De opvolger - Dal Voordeel - heeft niet een dergelijke regeling.
Bekijk origineel

4 reacties

Beste M-ilan,

Welkom op het NS Serviceforum. Ik kan kijken of ik uit coulance iets voor je kan betekenen. Graag via een privébericht NAW-gegevens, IBAN en de nummers van de éénmalige chipkaarten (te vinden aan de zijkant op de voorkant).

Reizigers met een voordeelurenkaart mogen wel één keer per jaar hun kaart vergeten. Ze betalen dan het volle tarief en kunnen achteraf het verschil terugkrijgen. Het voordeelurenabonnement is echter alleen beschikbaar voor bestaande klanten. De opvolger - Dal Voordeel - heeft niet een dergelijke regeling.
Reputatie 6
Het is immers ook de schuld en verantwoordelijkheid van de TS dat de chipkaart met VDU defect was....
Ja bij een OV chipkaart die na 2 maanden al kapot is, moeten gewoon al die kosten vergoed worden.

NS vindt het zeker normaal dat dergelijke dingen gebeuren aangezien ze de claim weer afwijzen.
Reputatie 6
Ik ga er maar van uit dat het alsnog wordt opgelet. Mocht er aan TS geen bevredigende oplossing worden aangeboden, is er altijd nog de mogelijkheid om het aan www.ovloket.nl voor te leggen.

Reageer