beantwoord

Volledig tarief ondanks daluurkorting

• 12 januari 2021
  • 3 reacties
  • 120 Bekeken

Vorige week (4 januari) heb ik een daluren abonnement gekocht (als langstudeerder). Vanochtend heb ik rond 9.30 ingecheckt voor de trein naar Tilburg en om 10:18 in Tilburg uitgecheckt. Echter werd hier alsnog het volledige tarief voor gerekend, terwijl ik in Mijn NS kan zien dat het Daluren abonnement als product op mijn kaart staat.

Hoe kan dit? 

Alvast bedankt

icon

Beste antwoord door Denice NS 12 januari 2021, 11:23

Hi Gijs97. Welkom bij de Community!

Heb je het abonnement wel op je OV-chipkaart geactiveerd voordat je ging inchecken? Je dient het abonnement namelijk wel eerst bij de automaat te activeren voordat je deze kan gebruiken. 

Bekijk origineel

3 reacties

Hi Gijs97. Welkom bij de Community!

Heb je het abonnement wel op je OV-chipkaart geactiveerd voordat je ging inchecken? Je dient het abonnement namelijk wel eerst bij de automaat te activeren voordat je deze kan gebruiken. 

Reputatie 7
Badge +3

Als het goed is, stond er in de bevestiging van het abonnement dat je deze nog moest activeren bij een OV-automaat. Het lijkt er op dat je dat niet gedaan hebt, waardoor de incheckpaal niet 'weet' dat je een abonnement hebt.

Dankuwel voor uw reactie.

Ik dacht inderdaad dat ik hem geactiveerd had maar ging daar achteraf aan twijfelen, en blijkbaar ben ik dat dus vergeten. Doe ik dat even! 

Reageer