beantwoord

Voltarief periode bij studenten weekendabonnement

• 4 augustus 2014
  • 2 reacties
  • 250 Bekeken

Hallo,

Ik ben Sander, ik studeer aan de rijskuniversiteit in Groningen, waar ik elk weekend met mijn weekend-ov gratis heen kan.
Tot voorheen werkte alles prima, tot ik een aantal weken (2 denk ik) geleden op vrijdag ochtend mijn id-kaart ging ophalen.
Tot mijn verbazing sloeg mijn OV "vol tarief" aan, ipv de gebruikelijke 40% korting. Ik dacht dat ik het verkeerd gelezen had, maar afgelopen woensdag moest ik ook al vol tarief betalen, terwijl ik nog steeds mijn weekend-ov heb, waarmee ik volgens mij gewoon 40% korting hoor te krijgen? Is dit normaal? En zo niet, kan ik het teveel betaalde geld voor die reizen terug krijgen?

M.v.g.

Sander de Haan
icon

Beste antwoord door Pe_pe 4 augustus 2014, 17:02

Het studentenreisproduct 'Weekend-OV' geeft geen recht op korting dinsdag tot en met vrijdag voor 9:00 's morgens. Hier is alle informatie te vinden over de geldigheid van de studentenreisproducten.
Bekijk origineel

2 reacties

Het studentenreisproduct 'Weekend-OV' geeft geen recht op korting dinsdag tot en met vrijdag voor 9:00 's morgens. Hier is alle informatie te vinden over de geldigheid van de studentenreisproducten.
Welkom op het forum Sanderdh!

Het antwoord van Pe_pe is correct. Als je op doordeweekse dagen voor 09:00 incheckt met je studenten weekendabonnement reis je voor voltarief.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Abonnementen en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.

Reageer