voordeel van flex tov trajectvrij | NS Community
beantwoord

voordeel van flex tov trajectvrij

  • 11 July 2022
  • 5 reacties
  • 116 Bekeken

Ik heb een traject vrij abonnement nu. Als ik dat omzet naar een flex abonnement, betaal ik dan de volle mep voor retourtjes op steeds hetzelfde traject?

icon

Beste antwoord door Momo 11 July 2022, 21:56

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Traject vrij is er als flexabonnement. Je betaalt net als bij het op saldo abonnement de abonnementsprijs en voor buiten jouw traject extra.

Is jouw traject vrij nog op saldo? Ik dacht dat dit inmiddels allemaal in flex was omgezet?

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Alle Traject Vrij abonnementen zijn al ‘verflext’ per ultimo november 2021.

In praktijk maakt het weinig uit als je een jaarabonnement had, want het was al ‘op rekening’.

Voor @Astrid1973 je kunt het wél pauzeren tijdens vakanties en zo (of wegens langere ziekte of welke reden dan ook) via je Mijn NS (website) account. Dat is een voordeel van NS Flex.

Reputatie 7
Badge +3

Je geeft niet naar welk Flex abonnement je zou willen omzetten. Binnen NS Flex zijn diverse abonnementen, net zoals er diverse saldo abonnementen waren.

NS Flex Traject Vrij is in de plaats gekomen van het oude Traject Vrij jaarabonnement en is gelijk in prijs. Alle Traject Vrij abonnementhouders hebben vorig jaar een mail ontvangen dat ze uiterlijk 15 oktober naar NS Flex Traject Vrij moesten overstappen, dus als je nu Traject Vrij hebt moet dat al een NS Flex Traject Vrij abonnement zijn. Zou je nu van NS Flex Traject Vrij naar bv NS Flex Basis gaan dan betaal je voor iedere rit de volle mep. 

dus als je nu Traject Vrij hebt moet dat al een NS Flex Traject Vrij abonnement zijn.

Of een Maandkaart Traject Vrij.

Het voordeel van een Maandkaart is dat je niet door de creditcheck moet. Een nadeel is dat je geen korting krijgt op ritten buiten je traject bij een incheck in de daluren.

Met een Flex Traject Vrij mag je onbeperkt op je traject reizen voor een vast bedrag. Buiten je traject krijg je korting als je incheckt in de daluren. Je mag ook 3 personen meenemen met samenreiskorting.

Gebruik je je Traject Vrij minder? Dan kan je na een maand je abonnement bv. wijzigen naar Flex basis/zonder abonnement.

Upgraden naar Traject Vrij binnen de maand is mogelijk, eventueel met hulp van de klanteNService. 

Reputatie 7
Badge +3

Maar die maandkaart Traject Vrij is geen abonnement. Dat staat ook aangegeven op die pagina.

Een maandkaart is geen abonnement, maar een vervoerbewijs dat gedurende een langere periode geldig is, bijvoorbeeld op een bepaald traject. 

Een maandkaart kun je ook niet omzetten/wijzigen naar een Flex abonnement, zo'n maandkaart is een maand geldig en loopt na die maand gewoon af.

TS geeft aan een Traject Vrij abonnement te hebben, als dat nu echt een abonnement is, is dat geen maandkaart. Een maandkaart is bovendien duurder dan de prijs per maand van een NS Flex Traject Vrij abonnement. Een 3-maanden kaart is wel gelijk aan de prijs van 3 maanden Flex Traject Vrij.

Reageer