beantwoord

Voordeelabonnement niet geldig bij Qbuzz

• 12 februari 2020
  • 3 reacties
  • 149 Bekeken

Ik ben in het bezit van een NS Flex Dal Voordeelkaart. Wanneer ik voor 16.00 uur incheck bij NS krijg ik 40% korting, maar wanneer ik overstap op de Qbuzz blijkt de korting te zijn vervallen. Dan heb ik dus weinig aan mijn Voordeelkaart op dit traject. Qbuzz stelt dat zij zich niet aan het NS abonnement en de voorwaarden hoeft te houden. Is dit juist? 

icon

Beste antwoord door Danny NS 12 februari 2020, 13:45

Hoi Treinreiziger2020, welkom bij de NS Community!

Helaas gaat het op dit traject nog niet helemaal goed in combinatie met sommige abonnementen. Hier is al een topic over actief. Klik hier voor dat topic. Ik mag je aangeven dat we de teveel gemaakte kosten vergoeden als dit inderdaad onterecht volgens onze voorwaarden in rekening is gebracht. Ik wil je verzoeken hiervoor te contacten met de klantenservice.

Bekijk origineel

3 reacties

Hoi Treinreiziger2020, welkom bij de NS Community!

Helaas gaat het op dit traject nog niet helemaal goed in combinatie met sommige abonnementen. Hier is al een topic over actief. Klik hier voor dat topic. Ik mag je aangeven dat we de teveel gemaakte kosten vergoeden als dit inderdaad onterecht volgens onze voorwaarden in rekening is gebracht. Ik wil je verzoeken hiervoor te contacten met de klantenservice.

Badge +3

Qbuzz stelt dat zij zich niet aan het NS abonnement en de voorwaarden hoeft te houden. Is dit juist? 

Dat lijkt me absoluut onjuist, want men was zelfs (rond kerstmis) al bezig met updates van hun apparatuur die dat geneuzel moesten oplossen. Zie daarvoor het topic dat @Danny NS noemt.

Wellicht dacht de persoon die je dat verteld heeft dat het over bussen ging, of beroepen ze zich op hoe het werkt bij klassieke abonnementen en heeft diegene nog nooit van NS Flex gehoord (waarvoor inderdaad andere voorwaarden gelden)?

Reputatie 5

Op zich heeft theoretisch gezien Q-B gelijk, aannemend dat het inderdaad om treintjes rijden op dat enige lijntje Dort-Gmls gaat. Wat Q-B uiteindelijk rond dec 19 heef gedaan, (ze zullen ten lange leste wel een deskundig genoeg programmeur hebben weten te vinden) is het herstellen van de doorgaande korting bij een overstap in de piek na 1e incheck in dal. Meer info hierover in de laatste uitgave van de Reiziger/ROVER, met diverse andere klachten over met de bus.

Wat mijzelf er weer toe leidt te verzuchten dat niet elk klein treinlijntje helemaal opnw het wiel moet uitvinden-laat dat een neutrale NIET-NS organisatie voor alles+iedereen verzorgen-zoals in vrijwel elk buitenland met dat chipgedoe. Er zit een grote kern van waarheid in dat NS zonder meer verwacht dat alle concullegaś zonder meer elk bedenksel van NS zonder morren overnemen en als de sodemieter ook nog gratis en voor niks implementeren.

De andere punten noemt Rob B terecht, meer info is altijd nuttig. War danny vertelt wordt deels weersproken door postings hier van mensen met min of meer hetzelfde problem-tot het totaal niet herkennen van FLEX aan toe!

Reageer