beantwoord

voordeelabonnement opgezegd, toch de rekening??

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Ik heb halverwege vorig jaar met een speciaal formulier mijn voordeeluren kaart opgezegd. Nu werd er tot mijn verbazing vandaag de jaarkosten van 60 euro afgeschreven??? Ik heb toen de kaart meegestuurd op het formulier en daar ook een adreswijzing op doorgegeven. Deze is wel doorgekomen dus het is een beetje vreemd dat ik nu wel weer 60 euro moet betalen voor een kaart die ik vorig jaar al opgestuurd en opgezegd heb.

Ik weet nu niet zo goed wat te doen aangezien ik dus ook mijn kaart niet meer heb!!

Weet iemand hier hoe ik dat het beste kan aanpakken??

icon

Beste antwoord door Herman NS 24 June 2014, 15:53

Bekijk origineel

11 reacties

Hallo e-r-a,

Wellicht heb je je OV-chipkaart beëindigd en is het abonnement door blijven lopen. Er is namelijk geen speciaal formulier om je abonnement op te zeggen. Ik heb je een privébericht gestuurd, zodat we dit samen kunnen oplossen.

Je topic heb ik verplaatst naar het forum 'abonnementen'.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Dag,
ik heb precies hetzelfde probleem, behalve van dat speciale formulier. Ik had een mail gestuurd zoals me was aangeraden etc. Ik heb nu sinds september een studentenkaart, dus gratis ov. Ik had daarvoor een abo ( 50 euro per jaar) dat ik 2 maanden gebruikt heb tot ik een studenten ov kaart. Omdat ik de abo niet meer nodig had heb ik het opgezegd, maar kreeg ik toch een brief voor de betaling ervoor. Wat moet ik doen?
Mvg Robel
Badge
Dag,
ik heb precies hetzelfde probleem, behalve van dat speciale formulier. Ik had een mail gestuurd zoals me was aangeraden etc. Ik heb nu sinds september een studentenkaart, dus gratis ov. Ik had daarvoor een abo ( 50 euro per jaar) dat ik 2 maanden gebruikt heb tot ik een studenten ov kaart. Omdat ik de abo niet meer nodig had heb ik het opgezegd, maar kreeg ik toch een brief voor de betaling ervoor. Wat moet ik doen?
Mvg Robel

Wellicht kan ik je verder helpen Cailog. Wat mijn collega Herman ook al aangaf, we hebben namelijk geen speciaal formulier om je abonnemente te beëindigen. Voorheen kon je het abonnement alleen opzeggen per brief (zonder formulier) of bellen naar de klantenservice. Zou je via privébericht je naw gegevens, je OV-chipkaartnummer willen sturen? En ook je rekeningnummer?
Ik ben bij vrienden thuis. Zij hebben in maart telefonisch het voordeelurenabonnement opgezegd omdat er geen gebruik van werd gemaakt. Toch kregen zij nog een rekening. Ik heb net NS gebeld en daar wordt gezegd dat het produkt nog op de kaart gede-activeerd moet worden. Helaas is de kaart zoek. Wat moeten ze nu doen?
mvg Gesina
Het beste kunnen ze zelf contact opnemen met de Klantenservice (030 751 51 55), hun probleem toelichten en samen met de Klantenservice naar een oplossing zoeken.
Hoi mammasientje, ik begrijp dat een van je vrienden een voordeelurenabonnement heeft opgezegd, deze moest gedeactiveerd worden maar de kaart is kwijt en dan die laatste actie dus niet plaatsvinden. In dit geval zou je eerst je kaart even moeten blokkeren bij de Klantenservice van OV-Chipkaart, klik hier. Dit is overigens altijd raadzaam om te doen bij een verloren ov-chipkaart. Zodra de ov-chipkaart is geblokkeerd, kan er 5 werkdagen later contact met ons worden opgenomen om alsnog het abonnement te beëindigen. Bij een blokkering van de kaart is de kaart niet meer bruikbaar, en op deze manier is een deactivatie ook niet meer nodig.
Het opzeggen van abonnementen van NS is werkelijk een ramp. Het is schandalig hoe verschrikkelijk ingewikkeld NS dat maakt. Ik ken mensen die jaren geleden een Dal Vrij abonnement hebben aangevraagd. Destijds mocht je niet gelijktijdig ook een voordeelurenabonnement bezitten. Die kaart hebben die mensen dus opgezegd. We zijn nu ruim 3 jaar verder, maar toch schrijft NS jaarlijks vrolijk het abonnementsgeld voor de voordeelurenkaart af, die die mensen dus niet bezitten. Na uren bellen met NS krijgen die mensen dan jaarlijks een bosje bloemen als compensatie en de belofte dat het geld teruggestort wordt. Dat laatste gebeurt dan pas maanden later, nadat ze weer tien keer gereclameerd hebben. En het jaar daarop schrijft NS gewoon opnieuw het abonnementsgeld af.

In een ander geval dat mij bekend is, schreef NS abonnementsbedragen af waarvoor geen machtiging verleend was. NS beweert dat die wel verleend is. Toen die mensen vroegen of die machtiging getoond kon worden, stopte NS direct het abonnement, omdat er een storing zou zijn in het systeem waarin ze die machtigingen op konden zoeken. Een jaar later werd gewoon wederom het abonnementsgeld afgeschreven. Bij de vraag om een machtiging was er ook toen zogenaamd sprake van een storing. En het afgelopen jaar opnieuw.

Als je NS belt tonen ze zich soms erg begaan met het probleem, maar in feite doen de mensen helemaal geen flikker.
Dag,
Mvg Robel

Wellicht kan ik je verder helpen Cailog. Wat mijn collega Herman ook al aangaf, we hebben namelijk geen speciaal formulier om je abonnemente te beëindigen. Voorheen kon je het abonnement alleen opzeggen per brief (zonder formulier) of bellen naar de klantenservice. Zou je via privébericht je naw gegevens, je OV-chipkaartnummer willen sturen? En ook je rekeningnummer?

Ik heb geen idee hoe prive bericht werkt. Maar ik weet dus niet wat ik nu zou moeten doen. Ik had jullie paar weken geleden gebeld. Mij was verteld dat ik een brief moest sturen en dat het ongeveer 8 weken zou duren voordat ik een reactie zou krijgen. 1 week na dat gesprek kreeg ik een brief binnen met 40 euro extra incassokosten. Ik begrijp hier echt helemaal niks meer van.
Dag,
Mvg Robel

Ik heb geen idee hoe prive bericht werkt. Maar ik weet dus niet wat ik nu zou moeten doen. Ik had jullie paar weken geleden gebeld. Mij was verteld dat ik een brief moest sturen en dat het ongeveer 8 weken zou duren voordat ik een reactie zou krijgen. 1 week na dat gesprek kreeg ik een brief binnen met 40 euro extra incassokosten. Ik begrijp hier echt helemaal niks meer van. OV-chipkaart met nummer 3528020046080219.

8 dagen geleden heeft Leny je gevraagd haar een privé berichtje te sturen
Kennelijk heb je dat nog niet gedaan.

Uit de beperkte informatie die je in je berichtje verstrekt krijgt ik de indruk dat jij pas "alarm" bent gaan slaan toen je een rekening kreeg voor het abonnement dat je niet meer gebruikt en deze rekening niet hebt betaald.
Gezien jouw vraag hoe je een privébericht moet versturen heb ik het idee dat je na de reactie van Leny (8 dagen geleden) ook geen verdere actie hebt ondernomen. Misschien dat je gebeld hebt, dat zou kunnen verklaren dat gezegd is dat je binnen 8 weken een reactie zou kunnen verwachten.

Maar de afdeling abonnementen is een heel andere afdeling dan de financiele afdeling en ik denk dat de brief die je inmiddels hebt ontvangen een betalingsherinnering is waarbij het verschuldigde bedrag is verhoogd met incassokosten.
Naar mijn mening is deze brief dus geen bevestiging van een opzegging van het abonnement o.i.d.

Ik denk dat je op dit moment 2 dingen kunt doen, t.w.
- ofwel je belt als de wiedeweerga met de klantenservice (030 751 51 55) om het probleem te bespreken en tot een oplossing en afspraken te komen
- ofwel je stuurt Leny alsnog een privé berichtje met de door haar gevraagde gegevens.
Een privé berichtje kun je versturen door boven de avatar van Leny op haar naam te klikken; je krijgt dan haar profiel te zien met o.a. een knop "Stuur bericht". Als je daarop klikt, krijg je een venster waarin je jouw bericht kunt tikken.

Opnieuw afwachten tot een moderator hier reageert heeft geen zin; Er is al door een moderator gereageerd.
De bal ligt nu echt bij jou; jij zal nu actie moeten ondernemen.

En neem die brief die je nu ontvangen hebt echt serieus; daar zal ongetwijfeld een termijn in staan waarbinnen je moet betalen. Doe je dat niet en laat je het weer een tijdje liggen, dan komt vanzelf de deurwaarder wel aan de deur.

Kortom: ACTIE !!
Hoi Cailog,

Als je op mijn naam klikt en mij gaat volgen, kun je een privébericht sturen (ook Hertog legt hierboven uit hoe je een privébericht kunt sturen). Kun je daarin je NAW-gegevens en je ov-chipkaartnummer sturen? Ik heb dat nummer even uit je reactie verwijderd, omdat het niet wenselijk is om dat in het openbaar te delen. Zou je in je privébericht ook concreet kunnen omschrijven wat precies het probleem is? Dan ga ik het voor je nakijken.

Groet, Stephan
Dag,
Mvg Robel

Ik heb geen idee hoe prive bericht werkt. Maar ik weet dus niet wat ik nu zou moeten doen. Ik had jullie paar weken geleden gebeld. Mij was verteld dat ik een brief moest sturen en dat het ongeveer 8 weken zou duren voordat ik een reactie zou krijgen. 1 week na dat gesprek kreeg ik een brief binnen met 40 euro extra incassokosten. Ik begrijp hier echt helemaal niks meer van. OV-chipkaart met nummer 3528020046080219.

8 dagen geleden heeft Leny je gevraagd haar een privé berichtje te sturen
Kennelijk heb je dat nog niet gedaan.

Uit de beperkte informatie die je in je berichtje verstrekt krijgt ik de indruk dat jij pas "alarm" bent gaan slaan toen je een rekening kreeg voor het abonnement dat je niet meer gebruikt en deze rekening niet hebt betaald.
Gezien jouw vraag hoe je een privébericht moet versturen heb ik het idee dat je na de reactie van Leny (8 dagen geleden) ook geen verdere actie hebt ondernomen. Misschien dat je gebeld hebt, dat zou kunnen verklaren dat gezegd is dat je binnen 8 weken een reactie zou kunnen verwachten.

Maar de afdeling abonnementen is een heel andere afdeling dan de financiele afdeling en ik denk dat de brief die je inmiddels hebt ontvangen een betalingsherinnering is waarbij het verschuldigde bedrag is verhoogd met incassokosten.
Naar mijn mening is deze brief dus geen bevestiging van een opzegging van het abonnement o.i.d.

Ik denk dat je op dit moment 2 dingen kunt doen, t.w.
- ofwel je belt als de wiedeweerga met de klantenservice (030 751 51 55) om het probleem te bespreken en tot een oplossing en afspraken te komen
- ofwel je stuurt Leny alsnog een privé berichtje met de door haar gevraagde gegevens.
Een privé berichtje kun je versturen door boven de avatar van Leny op haar naam te klikken; je krijgt dan haar profiel te zien met o.a. een knop "Stuur bericht". Als je daarop klikt, krijg je een venster waarin je jouw bericht kunt tikken.

Opnieuw afwachten tot een moderator hier reageert heeft geen zin; Er is al door een moderator gereageerd.
De bal ligt nu echt bij jou; jij zal nu actie moeten ondernemen.

En neem die brief die je nu ontvangen hebt echt serieus; daar zal ongetwijfeld een termijn in staan waarbinnen je moet betalen. Doe je dat niet en laat je het weer een tijdje liggen, dan komt vanzelf de deurwaarder wel aan de deur.

Kortom: ACTIE !!

Actie? Ik vindt het echt vervelend dat je zegt dat ik actie moet ondernemen als ik al een privebericht heb gestuurt met al mijn info en ik een week later nog steeds geen reactie terug heb gekregen...

Reageer