Voordeeluren abonnement

• 22 augustus 2019
  • 11 reacties
  • 387 Bekeken

Ik ben houder van een voordeelurenabonnement. Dat geeft me per 1 januari recht op korting als mijn reis vóór 6:30 begint. Dat komt me goed uit, want voor mijn werk vertrek ik vaak met de eerste trein (6:23) van Arriva naar Groningen. Daar stap ik over op een trein naar de randstad (van 6:48). Nu blijkt dat de NS mij dan geen korting geeft, omdat ik ná 6:30 incheck bij de NS. De incheck bij Arriva wordt dus niet beschouwd als begin van mijn reis. Dus de her-incheck tijd bij NS in GRoningen is bepalend.
Als ik de trein neem van 8:53 (Arriva, zonder korting, want vóór 9 uur)) en overstap op de NS in Groningen om 9:18 (na 9 uur) krijg ik ook geen korting bij de NS, want de NS beschouwt dat mijn reis vóór 9 uur begonnen is. Dan telt de Arriva incheck dus wél als begin van de reis, en niet het moment van overstap.

Waarom wordt een overstap van Arriva op NS in tweede situatie wel als voortzetting van de reis beschouwd en de eerste situatie als begin van een nieuwe reis? Bovendien laat de uit- en incheckpaal het woord "overstap" zien. Heeft dat geen juridische inhoud?

11 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Het zou in beide situaties hetzelfde moeten gaan. In het tweede geval zou u dus bij NS korting moeten krijgen.
Reputatie 7
Badge +4
Als u op de heenreis tijdens de spits incheckt bij NS, krijgt u geen korting omdat u eerder een deel van de reis met Arriva heeft afgelegd.
Weet u wel zeker dan u geen korting krijgt bij een incheck om 09.18? In principe is er in uw situatie alleen een afwijking bij Flexabonnementen op dit punt. Het komt me merkwaardig voor dat u met een VDU, bij een incheck bij NS in de daluren, geen korting krijgt. U heeft een voordeelurenabonnement als u dat in 2011 al had, en (edit) rond 67 euro per jaar betaalt.

Ik zou nog eens kijken of het echt wel zo is dat u geen korting krijgt in de daluren.
Hallo DoubleRlen en welkom bij de Community,

Dit klopt niet. Als je tijdens de daluren van een andere vervoerder overstapt en opnieuw incheckt tijdens de daluren dien je korting te krijgen. Indien dit niet het geval is dan klopt er iets niet. Ben je niet toevallig in het bezit van een Flex Dal Voordeel abonnement? Daar is dat namelijk wel het geval.
Reputatie 7
Badge +3
Ben je niet toevallig in het bezit van een Flex Dal Voordeel abonnement? Daar is dat namelijk wel het geval.
Lijkt me niet, dan zou die opmerking over met korting reizen vóór 6.30 uur nergens op slaan. Blijkbaar is DoubleRIen heel goed op de hoogte 😉
Daar heb je een punt. Ik kan dat 2de dan niet verklaren. Ik zou er dan wat dieper in moeten duiken. Zou je mij een privébericht willen sturen met je postcode, huisnummer, voorletter(s), achternaam, geboortedatum en OV-chipkaartnummer, DoubleRlen? Een privébericht stuur je door op mijn naam en stuur bericht te klikken.
Reputatie 7
Badge +2
@Thom VDU kost inmiddels ca €67,=
Reputatie 7
Badge +4
Dat klopt, ik pas het aan.
Reputatie 2
Hoe dan ook klopt de prijs die op NS.nl weergegeven wordt dan niet.
Bijv. Roodeschool - Zwolle voor vrijdag 23 augustus: voor alle mogelijkheden (check-in buiten de spits en overstap in de spits, check-in in de spits en overstap buiten de spits, hele reis buiten de spits, etc..) is de prijs €13,55 voor 2e klas 40% korting. Kan hier vanuit de NS een actie op gezet worden?
Reputatie 7
Badge +4
De site gaat uit van hetzelfde kortingspercentage voor de hele reis. Dat is in uw situatie niet het geval. U moet de reizen per vervoerder splitsen, met dus per vervoerder het juiste kortingspercentage. Uw kosten vormen de som van de juiste bedragen.
Ik ben nog in gesprek om uit te zoeken wat er nou precies is gebeurd. Ik hou jullie op de hoogte.
Het is helaas al meer dan een week geleden dat ik iets heb vernomen van DoubleRlen. Ik hoop dat zijn probleem is opgelost en anders verneem ik dat graag.

Reageer