beantwoord

voordeeluren abonnement

• 6 juli 2020
  • 5 reacties
  • 143 Bekeken

Ik heb een voordeeluren abonnement, hoe kan ik zien of de incasso geïnd is en het abonnement dit jaar geldig is?

icon

Beste antwoord door Laura NS 6 juli 2020, 10:08

Hoi Meliado en welkom op onze NS Community!

Je kan het zien bij je afschrijvingen van je bankrekening. Als het niet is gelukt, dan krijg je een herinnering of 3. 😉 Of heb je het abonnement zojuist besteld en wil je weten of de betaling is gelukt? In dat geval krijg je een bevestiging en instructie om het abonnement bij een automaat te activeren.

Bekijk origineel

5 reacties

Je kan het zien bij je afschrijvingen van je bankrekening. Als het niet is gelukt, dan krijg je een herinnering of 3. ;) Of heb je het abonnement zojuist besteld en wil je weten of de betaling is gelukt? In dat geval krijg je een bevestiging en instructie om het abonnement bij een automaat te activeren.

Beste Laura, daar zit nu juist het probleem. Ik heb dit abonnement al jaren en destijds kon ik zelf de incasso niet laten doen omdat ik in België woon en dat kon niet van een Belgische rekening. Een Nederlandse collega heeft dit toen voor mij gedaan. Maar nu werken wij geen van beide meer bij de werkgever en we hebben ook geen contact meer. Ik heb diverse malen aan NS gevraagd om dit over te zetten op mijn eigen naam, maar dat kon enkel als de ‘contractant’ het contract zou blokkeren. Aangezien ik geen contact met haar heb, weet ik nu niet of ze dit geblokkeerd hebben en ik het nu zelf kan overnemen, begrijp je?

Ah zo. Je zou wel nog gewoon e-mails moeten krijgen betreft dit abonnement en dus ook de reminders of eventuele blokkade, als jouw e-mailadres erbij staat. Vermoedelijk loopt dit dan wel door. Maar als iemand anders de contracthouder is, dan is het diegene's verantwoordelijkheid om dit stop te zetten. Gebeurt dit niet, dan gaat het abonnement uiteindelijk naar het incassobureau en krijgt diegene daar bericht van. Dus als je zelf niet de contracthouder bent, dan heb je hier 'geen last van’. Het beste is om even contact op te nemen met onze klantenservice om te zien of je nog een actief abonnement hebt of niet. Als kaarthouder mag je dat uiteraard wel weten. Vanaf daar kan mijn collega je een eventuele oplossing bieden.

Dankjewel, ik hoop dat de klantendienst mij deze keer wel verder kan helpen. Het is precies zoals jij zegt dat de contractant de overeenkomst kan beëindigen, ik zou dat dolgraag willen, want ik wil gewoon zelf weten waar ik aan toe ben, uiteindelijk gebruik ik het abonnement. Gek alleen dat je dan zelf niet kunt zien of het betaald is. Tot vorig jaar liet de contractant het mij weten en zorgde ik dat ze het geld kreeg, maar nu hebben we geen contact meer.

Reputatie 7
Badge +3

Je kan het zien bij je afschrijvingen van je bankrekening. Als het niet is gelukt, dan krijg je een herinnering of 3. ;) Of heb je het abonnement zojuist besteld en wil je weten of de betaling is gelukt? In dat geval krijg je een bevestiging en instructie om het abonnement bij een automaat te activeren.

@Laura NS VDU kun je sinds 2011 niet meer bestellen! Er wordt nog steeds afgeraden om het stop te zetten of om te zetten (wanneer gaan VDU klanten gecompenseerd worden?).

@Meliado Je kunt het beste via chat, Facebook of Twitter contact opnemen met NS klantenservice.

Reageer