Voordeeluren abonnement

• 14 mei 2021
  • 2 reacties
  • 87 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Goedemiddag, 

Al meer dan 20 jaar maak ik blij gebruik van mijn voordeelurenabonnement met de bijbehorende voorwaarden. Sinds kort zijn de voorwaarden voor deze kaart veranderd en als trouwe klant van de NS ga ik er enorm op achteruit. O.a, geen 40% korting meer tijdens de spits en ook tijdens de zomermaanden geen korting meer indien je voor 9 uur vertrekt. Hoe onaantrekkelijk wordt het om met de trein te reizen. Het aangeboden alternatief vind ik totaal niet in verhouding met het klassieke VDU en als trouwe klant van de NS voel ik mij niet gewaardeerd. 

Gezien de negatieve reacties van anderen in deze community ben ik niet enige. 

Ik ben erg benieuwd naar de reactie van NS en van andere consumenten. 

Met welk abonnement reis je nu wel met korting voor 9 uur in de zomermaanden?

Groeten, Luci

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

NS is al tien jaar geleden gestopt met het voordeelurenabonnement. Om de bestaande klanten tegemoet te komen hebben die toen hun abonnement nog tien jaar lang tegen de oude voorwaarden mogen verlengen. Daaraan is dus per 1 januari een einde gekomen. Met korting reizen in de spitsuren is nu niet meer mogelijk, ook niet in de zomermaanden. Als u toch vóór negen uur wilt vertrekken zult u het volle pond moeten betalen. 

Reputatie 6
Badge

Kom nou een beetje-dit is al aangekondigd ruim 1 jaar voor de wijziging-die per 1/1/21 inging, dus inmiddels al weer ruim 5 mnd terug. Zoals wel te verwachten van vooral de tijd zat hebbende oudere senioren stormen en orkanen van protest. Is vast nog wel met wat graven ook op dit forum op te duiken. Vervolgens een hernieuwde reminder eind vorig jaar en dan 1/1-en U raadt het al-wat U hier vraagt is daar al in 1000voud in veelal nog veel meer ontstemde reacties zonder veel besef of nadenken dat men vast niet de enige zou zijn al weer hier neergezet.

NS is al geruime tijd geleden totaal gestopt met erop reageren-dat heet in vaktaal ´gepasseerd stattion´-beurt ook wel er is met treintjes als de masjinist denkt Ic te rijden ipv stoppertje.

Als U nog tot de gelukkigen behoort die nog niet aan die keuzedaagjes toe is-of maw U bent nog leuk jong-bereidt U dan voor op de volgende genadeklap die er aan zit te komen-al herhaald gemeld hier-die keuzedaagjes, overigens niks gratis maar tegen geringe meerprijs, gaan ook weg en worden door iets anders-lees duurder en beperkter, vervangen. Er waren mensen die hun VDU abo enkel aanhielden om daar dan later van te kunnen profiteren.

Reageer