beantwoord

Voordeelurenabbonnement beperkt?

• 5 november 2019
  • 6 reacties
  • 124 Bekeken

Vandaag maakt de NS bekend dat het reizen in de spits wordt beperkt voor de voordeelurenkaart.

Die informatie is niet juist. Ik kan al veel langer niet meer reizen in de spits. Tot op heden nog wel met mijn keuzedagen.

Ben benieuwd of mensen dit herkennen?

icon

Beste antwoord door Tochjo 5 november 2019, 18:40

U hebt waarschijnlijk een Dal Voordeel-abonnement. Dat is een ander abonnement dan het Voordeelurenabonnement, met eigen voorwaarden. Dal Voordeel kent al sinds de introductie ervan, toen het in 2011 het Voordeelabonnement voor nieuwe klanten verving, een middagspits. Dat ziet u ook terug in de prijs; Dal Voordeel is 15 euro per jaar goedkoper.

Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3

U hebt waarschijnlijk een Dal Voordeel-abonnement. Dat is een ander abonnement dan het Voordeelurenabonnement, met eigen voorwaarden. Dal Voordeel kent al sinds de introductie ervan, toen het in 2011 het Voordeelabonnement voor nieuwe klanten verving, een middagspits. Dat ziet u ook terug in de prijs; Dal Voordeel is 15 euro per jaar goedkoper.

Ik heb toch echt het voordeelurenabonnement. Voor enkele maanden terug maakte ik gebruik ook van meereiskorting voor iemand. Toen wij echter terug wilde, ging dit niet omdat het in de spits was. Het werd ook nog gecontroleerd aan het loket aldaar, die dat bevestigde. De officiele informatie geeft inderdaad aan dat er in de spits wel gereisd mag worden. Klopt dus echt niet. Mijn reishistorie geeft het ook aan. Dus als ik het goed heb kan ik nog wat terug claimen bij de NS:relaxed:

Badge +3

Samenreiskorting staat los van het abonnement van de hoofdreiziger. Het systeem kan natuurlijk nooit weten met wie iemand samenreist en welk abonnement diegene heeft.

Badge +3

Ik heb toch echt het voordeelurenabonnement.

Dan zou ik inderdaad even rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice om uit te zoeken wat hier aan de hand is.

Nog bedankt voor jullie reacties.

Gisteren heb ik mijn mail nog eens nagezocht en in 2016 is de verandering - die nu voor alle voordeelabonnementen ingaat -, al ingegaan voor de samenreiskorting. Dus niet voor mijzelf als abonnementhouder.

Reputatie 7
Badge +3

Klopt, de Samenreiskorting was al eerder aangepast naar niet geldig bij inchecken in de middagspits.

Reageer