beantwoord

Voordeelurenabonnement

• 31 juli 2014
  • 3 reacties
  • 206 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Als ik iemand meeneem op mijn voordeeluurkaart kan ik samenreizigings korting doen kun je aan personen dan aangeven
icon

Beste antwoord door Thom 31 juli 2014, 22:28

De persoon die met u meereist, moet de samenreiskorting op zijn ovchipkaart zetten. Dat doe je bij het automaat op het station. Het er op zetten is gratis maar na het inchecken zijn er wel kosten voor de reis natuurlijk. Hij moet met u meereizen. U hoeft zelf niks te doen met uw ov-chipkaart.

De samenreizer moet uiteraard wel saldo op zijn kaart zetten, in principe 20 euro. Bedenk dat als hij en u uitchecken de samenreiskorting vervalt als hij niet binnen 35 minuten weer incheckt. Dan kunt u samenreiskorting er desnoods weer opzetten, dat is altijd gratis.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
De persoon die met u meereist, moet de samenreiskorting op zijn ovchipkaart zetten. Dat doe je bij het automaat op het station. Het er op zetten is gratis maar na het inchecken zijn er wel kosten voor de reis natuurlijk. Hij moet met u meereizen. U hoeft zelf niks te doen met uw ov-chipkaart.

De samenreizer moet uiteraard wel saldo op zijn kaart zetten, in principe 20 euro. Bedenk dat als hij en u uitchecken de samenreiskorting vervalt als hij niet binnen 35 minuten weer incheckt. Dan kunt u samenreiskorting er desnoods weer opzetten, dat is altijd gratis.
De persoon die met u meereist moet de samenreiskorting op zijn ovchipkaart zetten. Dat doe je bij het automaat op het station. Het er op zetten is gratis maar na het inchecken zijn er wel kosten voor de reis natuurlijk. Hij moet met u meereizen. U hoeft zelf niks te doen met uw ovchipkaart.
dank je wel
Beste marba,

Welkom op het NS serviceforum. Nog een kleine toevoeging op het juiste antwoord van Thom. Je kan max. 3 mensen meenemen met de samenreiskorting. In deze link vind je meer info hoe je het op de kaart kan laden.

Reageer