beantwoord

Voordeelurenabonnement

• 11 januari 2015
  • 4 reacties
  • 223 Bekeken

Ik reis al enige jaren met een Voordeelurenabbonnement. Nu wil ik mijn contract met de NS(Voordeelurenabbonnement) over laten nemen door mijn vrouw. Hoe regel ik dit?
icon

Beste antwoord door Anonymous 11 januari 2015, 21:38

Dat zal niet gaan. Het betreft een persoonlijk abonnement dat niet kan worden overgezet naar een andere persoon. Het Voordeelurenabonnement is bovendien alleen nog maar te verlengen door bestaande klanten en niet meer nieuw aan te schaffen. Uw vrouw kan dus hooguit een Dal Voordeel abonnement afsluiten.
Bekijk origineel

4 reacties

Dat zal niet gaan. Het betreft een persoonlijk abonnement dat niet kan worden overgezet naar een andere persoon. Het Voordeelurenabonnement is bovendien alleen nog maar te verlengen door bestaande klanten en niet meer nieuw aan te schaffen. Uw vrouw kan dus hooguit een Dal Voordeel abonnement afsluiten.
Badge
He Wijsamenmetns, welkom op het forum. Wat Theofiel aangeeft, klopt. Het 'oude' Voordeelurenabonnement is een persoonlijk abonnement en het is niet mogelijk om het abonnement over te zetten. Het abonnement is ook niet meer te verkrijgen. Wellicht is inderdaad het Dal Voordeel wel wat voor je vrouw. Voor meer informatie, zie Dal Voordeel Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'abonnementen'. Groet, Leny
I'm baffled from the letter I just received: the cost of the voordelurenabonnement will be higher than last year because of the inflation.... I'm not sure which index are you looking at (it is o,1%). NOT ONLY, for new customers the same service it is available for 30 euro. I want to say THANK YOU!!!!! This is as always the way you reward faithful customers.
Badge +3
inflation.... I'm not sure which index are you looking at (it is o,1%)
NS will increase the prices of their subscriptions by on average 2.2 percent on January 1st. NS has stated (source, in Dutch) that this percentage is made up of two components: the expected inflation of 1.2 percent for 2016, as mentioned in the Macro Economische Verkenning of September 15th (source, in Dutch), and an additional 1.0 percent because the price NS has to pay for its use of the railinfrastructure rises.

for new customers the same service it is available for 30 euro
This is not true. The Voordeelurenabonnement you have is no longer sold since August 2011. At the beginning of that month NS introduced a number of new subscriptions to replace it, with Dal Voordeel being the Voordeelurenabonnement's logical successor. However, note that although this subscription is cheaper, most people will be better off keeping their Voordeelurenabonnement, since the new Dal Voordeel no longer gives the right to travel with 40 percent discount when checking in during the afternoon peak hours.

Because of the above, many people feel the Voordeelurenabonnement is still a great deal and don't even think about trading it for Dal Voordeel. If you don't feel that way, you are free to end your Voordeelurenabonnement and purchase Dal Voordeel. The current price for that subscription is 50 euros. Any future discounts that apply to new customers will apply to you too.

Reageer