beantwoord

Voordeelurenabonnement beeindiging aanvraag vanuit buitenland

Beste NS Forum,

Ik heb middels de telefoon een verzoek ingediend om mijn voordeelabonnement te beeindigen (Referentienummer: 19939899) en had begrepen dat dit voldoende is. Echter geeft u per email aan dat ik dit bij een automaat moet ophalen voor 3 augustus anders verloopt de afzegging zelf. Ik verblijf in het buitenland momenteel en kan dit doen. Kunt u mij een alternatief bieden? Zo niet dan loop ik het risico dat ik een jaar lang weer een dienst zal moeten betalen waar ik geen gebruik van maak. Sterker nog: ik ben al per 29 April 2016 officieel geemigreerd.

Dank u voor uw hulp en met vriendelijke groet,
Ismael N. Barry
icon

Beste antwoord door Miriam NS 31 juli 2016, 15:29

Hallo ismaelbarry, welkom op het Serviceforum.
Ik begrijp dat je OV-Chipkaart nog actief is en je niet meer woonachtig bent in Nederland. Ik wil je daarom adviseren deze kaart te laten blokkeren via de klantenservice OV-Chipkaart. Nadat je dit hebt gedaan kun je na 5 werkdagen contact met ons opnemen. Als je mij dan even een privébericht stuurt met je NAW-gegevens en OV-Chipkaartnummer dan zorg ik ervoor dat het abonnement alsnog wordt stopgezet. Ik hoor graag van je!
Bekijk origineel

13 reacties

Hallo ismaelbarry, welkom op het Serviceforum.
Ik begrijp dat je OV-Chipkaart nog actief is en je niet meer woonachtig bent in Nederland. Ik wil je daarom adviseren deze kaart te laten blokkeren via de klantenservice OV-Chipkaart. Nadat je dit hebt gedaan kun je na 5 werkdagen contact met ons opnemen. Als je mij dan even een privébericht stuurt met je NAW-gegevens en OV-Chipkaartnummer dan zorg ik ervoor dat het abonnement alsnog wordt stopgezet. Ik hoor graag van je!
Fijne dank Miriam. Zal ik doen!
Groet, Ismael
Graag gedaan, ik wacht je bericht af.
Zo niet dan loop ik het risico dat ik een jaar lang weer een dienst zal moeten betalen waar ik geen gebruik van maak. Sterker nog: ik ben al per 29 April 2016 officieel geemigreerd.

Uw abonnement is per maand opzegbaar. Dat had u dus ook bijvoorbeeld al per 3 mei kunnen doen, mits 2 weken van tevoren doorgegeven.
Hoi Mirjam,

Ik zie dat ik geen OV Chip account heb aangemaakt voor mijn vertrek vanuit Nederland. Ik had enkel een NS account.

Ik wil dan ook mijn pasje bewaren voor als ik naar Nederland reis op vakantie of op vakantie ben. Ik wil enkel het NS voordeelabonnement opzeggen.

Verder: ik heb alsnog een OvChip account aangemaakt enkel met als doel om de kaart te laten blokkeren zoals je dat adviseerde maar OV Chip geeft aan dat ze mij een activatiecode per post zullen versturen. Omdat dit een adres is in Nederland en ik in het buitenland woon dan loop ik weer tegen hetzelfde probleem op.

Ik heb nu nog maar 1 dag om mijn abonnement definitieft te stoppen anders wordt deze beeindigd. Is het echt niet mogelijk om deze op een andere manier stop te zetten? Zou jij dit ajb stop kunnen zetten of een andere afdeling bij de NS omdat ik dit geruime tijd geleden al heb aangevraagd aan de NS?

Hierbij als bijlage ook de meldig vanuit Mijn NS. Er staat duidelijk vermeld dat mijn contract per 2 Augustus wordt verlengd. Als ik dat niet wil dat ik dan contact opneem met de klantenservice. Ook heb ik dit ge-emaild.

Ik dank je vriendelijk voor jouw assistentie en hoop dat het geregeld kan worden.

Met vriendelijke groet,
I. N. Barry
Dank voor uw toelichting. De aanvraag voor een opzegging heb ik op 29 Juni gedaan, dat is dus meer dan 1 maand voor het einde van de contractperiode.
Er is geen andere mogelijkheid. Als uw OV-chipkaart niet onbruikbaar wordt gemaakt door hem te blokkeren, moet de opzegging van uw abonnement fysiek op uw OV-chipkaart worden geschreven en daarvoor moet uw OV-chipkaart bij een kaartautomaat of soortgelijk apparaat worden gehouden.

Mijn vorige opmerking sloeg niet op de opzegtermijn, maar op het feit dat een doorlopend abonnement dat al minstens één jaar heeft gelopen met ingang van 12 momenten in het jaar opgezegd kan worden: niet alleen tegen het aflopen van het abonnementsjaar, maar tegen het aflopen van iedere abonnementsmaand. (In dat geval worden de reeds betaalde resterende maanden terugbetaald.) Het slechte nieuws is dat u uw abonnement dus al drie maanden voor Jan met de korte achternaam hebt betaald; het goede nieuws is dat als uw opzegging nu niet lukt, u volgende maand weer een kans hebt.
ok, dank. Dus als de NS het hele jaarbedrag in 1 keer afschrijft per vandaag 2 Augustus en het mij lukt om in September mijn abonnement fysiek te annuleren bij een automaat dan krijg ik de overige 11 maanden terugebtaald?
Dat klopt precies.
thanks, is helder
ok, dank. Dus als de NS het hele jaarbedrag in 1 keer afschrijft per vandaag 2 Augustus en het mij lukt om in September mijn abonnement fysiek te annuleren bij een automaat dan krijg ik de overige 11 maanden terugebtaald?

Bijna, als je de aangevraagde beëindiging niet voor 3 augustus ophaalt vervalt deze. Je abonnement loopt door. Je moet dan opnieuw een beëindigen aanvragen per de datum dat jij denkt dat het gaat lukken wél je kaart fysiek bij de automaat te krijgen (bijvoorbeeld vóór 3 oktober ofzo).
ok, dank. Ik ben er dan bijna klaar mee!
Hallo ismaelbarry, ik hoop dat dit inmiddels is opgelost. Mocht ik je nog ergens mee kunnen helpen dan hoor ik het graag.

Reageer