Voordeelurenabonnement en kidsvrij abonnement

• 28 October 2014
  • 11 reacties
  • 560 Bekeken

Ik ben al jaren vaste klant bij de NS met een voordeelurenabonnement. Niet meer te koop bij de NS, kun je nagaan hoe lang ik al klant ben. Ik heb echter steeds vaker het idee dat je als vaste klant niet altijd kunt profiteren van aanbiedingen. Zo was laatst een gratis kidsvrij abonnement te krijgen als je bijvoorbeeld en dal-urenabonnement had. Niet voor mij dus, was de reactie van de klantenservice, omdat ik een voordeelurenabonnement heb. Kon natuurlijk de kaart wel aanschaffen met betaling van 15 euro. Is misschien het geld wel niet maar het voelt wel onterecht! Waarom kan ik als jarenlange klant hier niet van profiteren? Heb het gevoel dat ik, voor wat dit betreft, niet gewaardeerd wordt als vaste klant 😞.

11 reacties

NS wil het liefst van de Voordeelurenabonnementen af en maakt daarbij (vooralsnog alleen) gebruik van natuurlijk verloop. We hoeven dus niet te verwachten dat ze het houden van een Voordeelurenabonnement op de een of andere manier aantrekkelijker maken dan het al is. Het recht op korting in de avondspits en in de zomermaanden de hele dag (wat voor een Dal Voordeel abonnement niet geldt) levert de meeste abonnees meer voordeel op dan die 10 euro per jaar dat het abonnement meer kost, en ook wel als je er 15 euro voor een kids vrij abonnement bij optelt.
Badge
Beste MarionS,

Zoals Pe_pe al aangeeft biedt het Voordeelurenabonnement meer korting dan het Dalvoordeelabonnement, alleen is er geen bijabonnement bij te verkrijgen. Dit is bij al onze nieuwe abonnementen wel het geval. Mocht je wel gebruik willen maken van een kidsvrij bijabonnement kan je overwegen over te stappen naar een Dalvoordeel.
De overige aanbiedingen voor vaste klanten zijn wel te gebruiken voor Voordeelurenhouders, je wordt als vaste klant wel degelijk zeer gewaardeerd.

Vriendelijke groet, Robby
Reputatie 4
Badge
Maar let op. Dat kidsvrij bijabonnement kost wel eenmalig 7,50 als het kind nog geen persoonlijke OV-chipkaart heeft, bij het los aan te schaffen kidsvrij krijg je een chipkaart cadeau. Daarnaast profiteer je maar ongeveer een half jaar van Kidsvrij omdat kidsvrij dan voor ieder kind met een persoonlijke chipkaart gratis beschikbaar wordt gemaakt.
Dank jullie voor jullie reacties. Ik ga er nog eens goed over nadenken. Dit voordeelurenabonnement heeft inderdaad ook wel weer andere voordelen. Ook heb ik inderdaad een persoonlijke chipkaart voor mijn zoon. Als ik het goed begrijp wordt dus straks voor ieder kind met een persoonlijke chipkaart kidsvrij gratis beschikbaar.... Dat zou mooi zijn 🙂.
Ik vind eigenlijk zelf dat de NS niet de vaste klanten met een Voordeelurenabonnement waardeert. Anders zouden jullie voor deze vaste klanten ook wel zorgen dat ze een Kids Vrij er gratis bij kunnen krijgen. Nu wordt je door de NS gedwongen om een ander minder gunstig abonnement af te nemen.
Jullie zeggen dus gewoon, Jammer joh...........
Kids Vrij is vanaf over een paar weken voor iedereen gratis verkrijgbaar. Dat nadeel van het Voordeelurenabonnement verdwijnt dus.
Het voordeeluren-abonnement is net als dinosauriers en goede manieren tot uitsterven gedoemd. Niet noodzakelijkerwijs door dezelfde oorzaak overigens. Maar gezien de faciliteiten die een voordeelurenabonnement met zich brengt, ten opzichte van de relatief geringe investering, was/is het een van de beste investering(sbeslissing)en die ik deed en jaarlijks nog doe. Het is ook een reden om vaker de trein te pakken. Had ik niet zo'n abonnement gehad, dan had de trein voor mijn part ook op de lijst van uitsterven mogen worden bijgeschreven.
Oplichters. Op de NS website staat "Gratis na te bestellen via MijnNS bij een ander abonnement".
Reputatie 1
Badge
Overigens heeft NS wel een groep reizigers die blijkbaar flink afhaakte en weinig inbracht met dat VDU-oude stijl toch geprobeerd terug te halen: de grote groep senioren die nog goedkoper reist met keuzedagen, maar die dat nieuwe systeem van op sjip maar niet wilde begrijpen, of kon. Hoewel NS er ook flink aan heeft meegewerkt door haar eigen automatisering ervoor ook niet op orde te hebben of kunnen krijgen. Aanbod om weer terug klant te worden en die keuzedagen op papier-als eendaagse sjipjes-kost wel de gewone 1 eur/kaart extra.
Ik vermoed dat er een heel apart bestand is met VDU-ook al gezien de vele andere zaken die daarmee niet online kunnen of gecombineerd worden, dat door de historie niet compatibel is met al die nieuwe aanbiedingen.
Ik dacht gelezen te hebben dat per 1-4-2015 het kidsvrij abonnement ook voor mij als VDU abonnement houder zou gelden. Lukt echter niet omdat VDU abonnement niet in de "drop-down" lijst staat.
Heb ik het verkeerd gedacht of doe ik iets anders fout?

Met vriendelijke groeten
Kids Vrij is nu voor iedereen te koop voor 1 cent, exclusief de aanschaf van een persoonlijke OV-chipkaart voor het kind. U hebt die hele drop-down-lijst dus niet nodig.

Reageer