beantwoord

Voordeelurenabonnement, ik heb dit niet maar krijg wel een brief

• 8 maart 2020
  • 4 reacties
  • 145 Bekeken

Ik reis weinig met het openbaar vervoer. Jaren geleden heb ik mijn Voordeelurenabonnement opgezegd. Tenminste, dat dacht ik. Ik ontving bijvoorbeeld op 10 december 1019 een brief van de NS, dat de voorwaarden van mijn Voordeelurenabonnement gaan veranderen.
Klopt het dat ik dit abonnement nog heb?
Ik reis steeds met een OV chipkaart, op mijn naam, maar met vol tarief, ook tijdens de daluren.

Ergens gaat dus iets mis. Als ik dit abonnement nog heb, wil ik graag de teveel betaalde reiskosten terug. Kunnen jullie dit ergens inzien, want ik heb mijn reizen niet bijgehouden.
Kan mijn Voordeelurenabonnement stopgezet worden s.v.p.?

Ik hoor graag van u,

Met vriendelijke groet,

Ingrid Grutters

icon

Beste antwoord door Thom 8 maart 2020, 21:34

U kunt hiervoor het beste even contact opnemen met Klantenservice. Wij kunnen niet bij uw betaalgegevens. Mogelijk staat u nog op de mailinglijst.

Contact opnemen met Klantenservice kan op meerdere manieren. Is het ingewikkeld, of bent u niet zo handig met sociale media, doe het dan telefonisch: Klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55, en tegen lokaal tarief. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten, druk dan op 'Chat met NS'. Het kan ook heel goed door een berichtje te sturen naar Twitter of Facebook. Deze contactmogelijkheden werken doorgaans wat sneller dan met de telefoon vanwege de wachttijden, en u kunt een eventuele bijlage meesturen.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U kunt hiervoor het beste even contact opnemen met Klantenservice. Wij kunnen niet bij uw betaalgegevens. Mogelijk staat u nog op de mailinglijst.

Contact opnemen met Klantenservice kan op meerdere manieren. Is het ingewikkeld, of bent u niet zo handig met sociale media, doe het dan telefonisch: Klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55, en tegen lokaal tarief. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten, druk dan op 'Chat met NS'. Het kan ook heel goed door een berichtje te sturen naar Twitter of Facebook. Deze contactmogelijkheden werken doorgaans wat sneller dan met de telefoon vanwege de wachttijden, en u kunt een eventuele bijlage meesturen.

Badge +3

Er is weinig aan de hand denk ik (als u niet al jarenlang betaald hebt voor een VDU dat niet gebruikt is).

Zie Mijn NS (Producten) of https://www.ov-chipkaart.nl/mijn-ov-chip/kaartinformatie.htm voor wat er daadwerkelijk op de kaart staat, of informeer even bij de klantenservice.

Als je al jaren gewoon tegen voltarief reist is het prima verder. Vreemd dat die mail of brief dan toch verstuurd is. De NS doen wel vaker vreemde dingen, maar stond er op de brief wel uw eigen naam?

Reputatie 7
Badge +3

Het zou nog wel kunnen zijn dat het Voordeelurenabonnement op een kaart stond die intussen is verlopen en die niet is vervangen (met overzetten van de abonnmenten op de kaart) maar waarvoor een compleet nieuwe kaart is aangevraagd (en dus zonder overzetten van abonnementen). In dat geval wordt er met de nieuwe kaart op vol tarief gereisd omdat het abonnement niet is overgezet op de nieuwe kaart en zal er op MijnNS of bij OV-chipkaart ook niet te zien zijn dat dit abonnement erop staat. Tenzij de oude kaart ook nog aan het account is gekoppeld en de gegevens daarvan in te zien zijn. 

Maar als u het abonnement nog steeds heeft zouden ook ieder jaar de abonnementskosten zijn geincasseerd van uw rekening en zou u ook elk jaar bericht hebben ontvangen dat het abonnement zou worden verlengd. 

De reishistorie van een kaart is in te zien op uw MijnNS account, alleen gaat dat maar terug tot anderhalf jaar. Ook NS kan niet verder kijken dan deze periode.

Welkom bij de Community, Ingrid.

Het lijkt me in dit geval inderdaad verstandig om even contact op te nemen met onze Klantenservice. Over het algemeen versturen we dat soort berichten natuurlijk niet als je geen Voordeelurenabonnement hebt. Het verhaal van Momo zou ook best eens aan de orde kunnen zijn wat dat betreft. Op het moment dat je bij ons je abonnement opzegt krijg je daar per brief of e-mail (als je e-mailadres bekend is) een bevestiging van. Je dient dan voor een bepaalde datum (staat in de brief/e-mail) het abonnement van je kaart af te halen. Doe je dit niet, dan loopt het abonnement gewoon alsnog door en is deze dus niet beëindigd.

Reageer