beantwoord

Voordeelurenabonnement met zeven Dag Voordeelurenkaarten.

• 29 september 2020
  • 34 reacties
  • 688 Bekeken

Tot nu toe ontving ik -met een VDU abonnement met 7 Dag Voordeelurenkaarten die een jaar geldig zijn- van NS (waarvoor ik extra betaal) nog geen enkel schriftelijk bericht over wijzigingen, zoals klanten met een VDU+7xVrij reizen al 2x ontvingen over o.a.: Vrij reizen kaartjes zijn 1 jaar geldig, geen 40% korting meer tijdens reizen in de middagspits en ter compensatie ervoor geld terug krijgen per 1-1-2021

Gelden deze wijzigingen/toezeggingen niet voor mijn VDU abonnement met 7 Dag Voordeelurenkaarten abonnement? Of vergeet NS mij/deze groep abonnementshouders (bewust) te berichten?

Kan ik voor 1-1-2021 mijn huidig VDU abonnement met 7 Dag Voordeelurenkaarten via klantenservice nog laten omzetten in een VDU met 7xVrij Reizen, omdat die kaartjes dan ook een jaar geldig worden? Waarom zou ik voor mijn 7 Dag Voordeelurenkaarten namelijk nog extra betalen?  

icon

Beste antwoord door Thom 29 september 2020, 16:49

Uw VDU met papieren keuzedagen wordt gewoon toegestuurd. Er is geen aanleiding kwade trouw te veronderstellen. Het blijft zoals het is en u krijgt ze het jaar er op weer automatisch. De voorwaarden zijn gelijk aan keuzedagen bij een Dalvoordeelabonnement. Volgend jaar dus een middagspits en geen voordelen in juli augustus en in de kerstweek.

Uw papieren dagkaarten zijn al een heel jaar geldig. U kunt ze omzetten naar elektronische dagen. Bel hiervoor met Klantenservice. Het levert wat op als u van de papieren kaarten afgaat. De elektronische keuzedagen zijn na 1 januari ook een jaar geldig.

Contact opnemen met Klantenservice kan op meerdere manieren. Is het ingewikkeld, of bent u niet zo handig met sociale media, doe het dan telefonisch: Klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55, tegen lokaal tarief. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten, druk dan op 'Chat met NS'. Het kan daarnaast heel goed door een berichtje te sturen naar Twitter of Facebook. Deze contactmogelijkheden werken doorgaans sneller dan met de telefoon vanwege de wachttijden, en u kunt een eventuele bijlage meesturen.

Bekijk origineel

34 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Uw VDU met papieren keuzedagen wordt gewoon toegestuurd. Er is geen aanleiding kwade trouw te veronderstellen. Het blijft zoals het is en u krijgt ze het jaar er op weer automatisch. De voorwaarden zijn gelijk aan keuzedagen bij een Dalvoordeelabonnement. Volgend jaar dus een middagspits en geen voordelen in juli augustus en in de kerstweek.

Uw papieren dagkaarten zijn al een heel jaar geldig. U kunt ze omzetten naar elektronische dagen. Bel hiervoor met Klantenservice. Het levert wat op als u van de papieren kaarten afgaat. De elektronische keuzedagen zijn na 1 januari ook een jaar geldig.

Contact opnemen met Klantenservice kan op meerdere manieren. Is het ingewikkeld, of bent u niet zo handig met sociale media, doe het dan telefonisch: Klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55, tegen lokaal tarief. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten, druk dan op 'Chat met NS'. Het kan daarnaast heel goed door een berichtje te sturen naar Twitter of Facebook. Deze contactmogelijkheden werken doorgaans sneller dan met de telefoon vanwege de wachttijden, en u kunt een eventuele bijlage meesturen.

Thom, dank voor je reactie!

Heb zojuist klantenservice gebeld en mijn abonnement in goed overleg met medewerker omgezet. 

Blijft vreemd/vervelend dat de groep VDU abonnementshouders met 7 Dag Voordeelurenkaarten nog geen enkel schriftelijk bericht van de NS over de wijzigingen en toezeggingen per 1 januari 2021 ontving, zoals de abonnementshouders met VDU en digitale kaartjes!

Veel (zeer) ouderen denken namelijk: Geen NS brief in de brievenbus, dan ook geen wijziging voor ons! 

Badge +3

Ik neem aan dat het abonnement omgezet is naar Dal Voordeel (of VDU + digitale Keuzedagen) op saldo?

Dat scheelt dan inderdaad 7×1,50 voor de papieren Keuzedagen. Vanaf 2021 zijn de digitale dus ook heel het abonnementsjaar geldig.

Ja Robert, dat klopt

Badge +3

Ik weet alleen niet of je meteen alle 7 dagen digitaal beschikbaar krijgt (zoals het boekje met papieren Keuzedagen), want uit een ander topic begreep ik dat ze nog steeds per twee maanden kwamen, maar dan wel met langere geldigheid?

Maar goed, het is nog geen 2021 dus wellicht staan die dan ineens allemaal klaar om op te halen.

Ze komen allemaal in januari klaar te staan, Robert! Weet je toevallig om welk topic het gaat?

Edit: Dit is helaas een verwachting krijg ik achteraf te horen.

Badge +3

Nee, weet ik niet maar het kwam vrij recent ter sprake. Maakt verder ook niet uit, want als ze per 2021 allemaal voor je klaar komen te staan is dat prima natuurlijk.

Dat is nog even de vraag. Ik probeer dit te achterhalen, maar ik ben bang dat dat nog niet duidelijk is. Ik heb het topic inmiddels gevonden waardoor ik tot de conclusie kwam dat dit nog niet is bevestigd.

Robert, in de schriftelijke bevestiging die ik ontving staan ze per nog 2 maanden. Of dat nog verandert per 1 januari 2021? Als ik de informatie erover op: https://www.ns.nl/klantenservice/keuzedagen  (die ik zojuist raadpleegde) moet/mag geloven, komt het goed?! 

Badge +3

Ik durf het niet te zeggen, maar @Erryt NS zit er bovenop dus :laughing:

Ik blijf mijn collega's benaderen tot ik een antwoord heb. Helaas is dat nu nog niet het geval.

Wederom kan ik niets terugkoppelen behalve dat ik weer een reminder heb verstuurd.

Ik heb een antwoord vernomen. Alle keuzedagen worden om de 2 maanden klaargezet. Keuzedagen die na 29 oktober zijn uitgegeven zullen een geldigheid hebben van 12 maanden.

Reputatie 7
Badge +4

Belangrijk nieuws inderdaad. Worden de nog resterende keuzedagen per 29 oktober allemaal vrijgegeven? Kunnen mensen die na 29 oktober een Dalvoordeelabonnement met keuzedagen nemen, er van uitgaan dat die alle zeven opneembaar zijn wanneer men dat wil binnen het abonnementsjaar?

Nee, de keuzedagen worden om de 2 contractmaanden klaargezet net als altijd.

Reputatie 7
Badge +4

Wat blijft er dan over van de zeven jaarkeuzedagen die waren toegezegd?

De geldigheid van de keuzedagen zijn verlengd naar een jaar. Dit is het dus geworden.

Ik doe maar even een linkje naar onderstaand topic waarin NS een foute email heeft gestuurd mbt de keuzedagen. Er is gevraagd om een correctie van de mail maar reactie van NS blijft tot op heden uit. Misschien kan Erryt dit oppakken.

https://community.ns.nl/abonnementen-2/mail-over-keuzedagen-is-onjuist-66889?postid=471091#post471091

Ik zal even informeren of dit niet al is doorgezet. Aan de berichten van Laura maak ik op dat ze al actie heeft ondernomen.

Reputatie 7
Badge +3

Betekent dit dat nieuwe keuzedagen-abonnementen niet meer na 29 oktober kunnen worden aangevraagd?

Dat gaan we verlengen. Je kan vooralsnog gewoon keuzedagen aanschaffen in combinatie met een klassiek voordeel abonnement.

Reputatie 7
Badge +3

Dat gaan we verlengen. Je kan vooralsnog gewoon keuzedagen aanschaffen in combinatie met een klassiek voordeel abonnement.

Ik wil daar graag duidelijkheid in. Die duidelijkheid vraag ik al sinds het voorjaar. En die onduidelijkheid kost mij en anderen nog steeds geld omdat niet duidelijk is tot wanneer nieuwe keuzedagen-abonnementen kunnen worden aangevraagd. De een zei tot najaar, de ander tot eind van het jaar. 

Het was tot einde van dit jaar. Dat is nu verlengd. Meer duidelijkheid dan dat kan ik niet geven.

Reputatie 7
Badge +3

Het was tot einde van dit jaar. Dat is nu verlengd. Meer duidelijkheid dan dat kan ik niet geven.

Lekker vaag. Wat is nu precies verlengd en tot wanneer????

Kan iemand die nu het keuzedagenabonnement opzegt deze in januari opnieuw aanvragen?

Of bedoel je dat de Keuzedagen die men vanaf 29 oktober krijgt 1 jaar geldig zijn? Of wordt de geldigheid van de al ontvangen Keuzedagen inclusief vouchers verlengd?

Graag een duidelijk antwoord!!!!

Je kan voorlopig nog gewoon keuzedagen bestellen. Dat is verlengd. Tot wanneer je deze kan bestellen durf ik niet te zeggen.

Reageer