beantwoord

Voordeelurenabonnement met zeven Dag Voordeelurenkaarten.

• 29 september 2020
  • 34 reacties
  • 730 Bekeken

Toon eerste bericht

34 reacties

Badge +3

Als ik het goed begrijp worden keuzedagen vanaf 29 oktober per 2 maanden klaargezet, maar zijn daarna een jaar geldig?

Stel ik neem per 1 november 2020 een dal voordeel abonnement met een setje keuzedagen. Dan komt de laatste keuzedag dus per september 2021 beschikbaar, maar is geldig tot september 2022 (een jaar)?

Dan vervalt dus de regel dat je voor gebruik van een keuzedag een bijbehorend abonnement moet hebben, want per 1 november 2021 zou je het abonnement gewoon kunnen beëindigen (of eerder, overstap naar Flex maar dan komen er (logisch) geen keuzedagen meer beschikbaar)?

Dat ze per 2 maanden beschikbaar gesteld worden is op zich wel logisch, anders zou je (een abonnement met) keuzedagen kunnen bestellen en daarna direct overstappen naar Flex, waardoor het abonnement je vrijwel niets kost maar je wel 7 keuzedagen hebt voor een prikkie.

Dat zou je dan steeds kunnen herhalen (hamsteren), of zodra je door de keuzedagen heen bent gewoon weer 7 nieuwe erbij (op een nieuwe kaart). Alhoewel, met papieren keuzedagen kan dat nu op zich ook, tot nader order. https://www.youtube.com/watch?v=S6g1qY9rkYQ

Reputatie 7
Badge +3

En gelden voor die keuzedagen voor gebruik in 2021 de voorwaarden uit 2020? Dus dat je in de middagspits mag inchecken?

Reputatie 7
Badge +3

Je kan voorlopig nog gewoon keuzedagen bestellen. Dat is verlengd. Tot wanneer je deze kan bestellen durf ik niet te zeggen.

Tot wanneer is voorlopig? Mensen met  Keuzedagen worden nu al een jaar aan het lijntje gehouden. Reden waarom mensen met keuzedagen nog niet hebben opgezegd terwijl zij veelal vanaf maart niet meer gereisd hebben is, omdat men niet weet tot wanneer ze besteld kunnen worden.

Reputatie 7
Badge +3

En gelden voor die keuzedagen voor gebruik in 2021 de voorwaarden uit 2020? Dus dat je in de middagspits mag inchecken?

Die vraag stel ik al regelmatig sinds eind februari 2020 toen de ingangsdatum van mijn abonnement door NS ineens aangepast werd van 31 december naar 1 januari….. 

Reputatie 7
Badge +3

Als ik het goed begrijp worden keuzedagen vanaf 29 oktober per 2 maanden klaargezet, maar zijn een jaar geldig?

Stel ik neem per 1 november 2020 een dal voordeel abonnement met een setje keuzedagen. Dan komt de laatste keuzedag dus per september 2021 beschikbaar, maar is geldig tot september 2022?

Dan vervalt dus de regel dat je voor gebruik van een keuzedag een bijbehorend abonnement moet hebben, want per 1 november 2021 zou je het abonnement gewoon kunnen beëindigen.

Dat ze per 2 maanden beschikbaar gesteld worden is op zich wel logisch, anders zou je (een abonnement met) keuzedagen kunnen bestellen en daarna direct overstappen naar Flex, waardoor het abonnement je vrijwel niets kost maar je wel 7 keuzedagen hebt voor een prikkie. Dat zou je dan steeds kunnen herhalen (hamsteren), of zodra je door de keuzedagen heen bent gewoon weer 7 nieuwe erbij (op een nieuwe kaart).

Nieuwe keuzedagen-abonnementen zouden vanaf eind 2020 niet meer besteld kunnen worden.

Reputatie 7
Badge +3

@MoDe Het leek me dat het geen kwaad kon die vraag nog een keer te stellen. Je weet nooit wie er bij NS een keertje wakker wordt.

Badge +3

Nieuwe keuzedagen-abonnementen zouden vanaf eind 2020 niet meer besteld kunnen worden.

Maar dat is dus verlengd, en bovendien is 1 november nog geen eind 2020. Het was ook maar een hypothetisch voorbeeld natuurlijk want ik ben nog geen 60.

Badge +3

Maar deze reactie van @Erryt NS is dus pertinent niet waar (in dit zelfde topic dus).

Badge +3

Dat is dus een NEE (en als 'ruil’ dat ze een jaar geldig zijn in 2021). Gelijk aan niet meer met korting kunnen inchecken/reizen met een VDU bij incheck in de spits.

Een keuzedag staat op je kaart, dus die rekent af wat er geldt.

Reageer