beantwoord

Voordeelurenabonnement omzetten naar echtgenoot.

• 27 augustus 2016
  • 4 reacties
  • 113 Bekeken

Ik heb al een aantal jaren een voordeelurenabonnement, mijn man en ik reizen bijna altijd samen en maakt hij gebruik vd meereiskorting. Mijn man is echter boven de 60 en kan gebruik maken vd 60 plus korting. Volgens mij is het alleen maar mogelijk in combinatie met een ander abonnement, bijv. een voordeelurenabonnement. Zelf ben ik nog niet boven de zestig. Mijn vraag is kan dit abonnement overgezet worden op zijn naam of heeft iemand nog een beter idee om voordelig te reizen met de trein?
icon

Beste antwoord door Thom 27 augustus 2016, 23:13

Een abonnement van u overzetten naar een ander, kan gewoon niet. Een ouderwets Voordeelurenabonnement is niet meer te verkrijgen maar uw man kan wel een Dalvoordeelabonnement met keuzedagen kopen. Dan heeft hij zeven vrije reisdagen per jaar en reist verder in de Daluren met 40 procent korting.

Het abonnement kost 50 euro en de keuzedagen tweede klas zijn 24,50. Uw man is dan 74,50 kwijt voor zeven keuzedagen. Goedkoper reizen is haast niet mogelijk. U mag het eventueel met een meereiskaartje uit de acties van de Spoordeelweken combineren. U mag ook mee met samenreiskorting.

https://www.ns.nl/producten/reizen-met-korting/p/dal-voordeel

NS biedt soms het Dalvoordeelabonnement aan voor 29 euro maar het is niet bekend of en wanneer die acties er weer zullen zijn.

Goedkoop reizen kan ook met actiekaartjes. Albert Heijn heeft er nu weer eentje. Uw man kan dan reizen met een keuzedag en u met een actiekaartje. Die zijn doorgaans onder de 20 euro.

Als u straks zestig bent, kunt u ook keuzedagen op uw Voordeelabonnement laten zetten.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Een abonnement van u overzetten naar een ander, kan gewoon niet. Een ouderwets Voordeelurenabonnement is niet meer te verkrijgen maar uw man kan wel een Dalvoordeelabonnement met keuzedagen kopen. Dan heeft hij zeven vrije reisdagen per jaar en reist verder in de Daluren met 40 procent korting.

Het abonnement kost 50 euro en de keuzedagen tweede klas zijn 24,50. Uw man is dan 74,50 kwijt voor zeven keuzedagen. Goedkoper reizen is haast niet mogelijk. U mag het eventueel met een meereiskaartje uit de acties van de Spoordeelweken combineren. U mag ook mee met samenreiskorting.

https://www.ns.nl/producten/reizen-met-korting/p/dal-voordeel

NS biedt soms het Dalvoordeelabonnement aan voor 29 euro maar het is niet bekend of en wanneer die acties er weer zullen zijn.

Goedkoop reizen kan ook met actiekaartjes. Albert Heijn heeft er nu weer eentje. Uw man kan dan reizen met een keuzedag en u met een actiekaartje. Die zijn doorgaans onder de 20 euro.

Als u straks zestig bent, kunt u ook keuzedagen op uw Voordeelabonnement laten zetten.
Reputatie 7
Bij mijn weten kunt u geen abbonement veranderen kwa naam. Het enige alternatief is een nieuw abbonement op naam van uw man, maar het oude voordeelurenabbonement bestaat niet meer, dus dan zou het een Dal Voordeel abbonement worden. Of u daar nou extra voordel ten opzichte van de huidige situatie uit haalt, durf ik niet te zeggen maar ben bang van niet.
Reputatie 7
Nou Thom en ik zijn allebei wakker 🙂
Reputatie 7
Badge +4
Het gebeurt wel vaker en kan geen kwaad. Beter twee keer een antwoord dan geen.:D

Reageer