Voordeelurenabonnementen met 7 papieren Dag Voordeelurenkaarten & de aangekondigde wijzigingen | NS Community
beantwoord

Voordeelurenabonnementen met 7 papieren Dag Voordeelurenkaarten & de aangekondigde wijzigingen

  • 10 November 2019
  • 60 reacties
  • 1842 Bekeken


Toon eerste bericht

60 reacties

Reputatie 7
Badge +3

De vraag is ook of bij deze voordeelurenkaartjes in 2021 de middagspitsbeperking geldt.

De digitale zullen in 2021 niet meer geldig zijn in de middagspits

Beste Stijn NS moderator, 

Er bestaan papieren keuzedagen kaartjes en er bestaan papieren dagVoordeelurenkaarten die bij een voordeelurenkaart te koop zijn. 

Het gaat dus om twee verschillende dingen!

De NS noemt het in de folder "keuzedagen in de vorm van “Dag Voordeelurenkaarten”.

De vraag van M Grotens gaat over de laatst genoemde kaartjes! Het is interessant om te lezen dat de meeste medewerkers niet af weten van het bestaan van 7 Voordeelurenkaartjes die 35 euro kosten en geen beperkte duur van 2 maanden hebben.

*** Mijn vraag is wat er in januari 2021 met de prijs gaat gebeuren? 

Ik heb nu 35 euro betaald voor 7 Voordeelurenkaartjes die geldig zijn tm eind 2021.

Wordt de prijs van de 7 keuzedagen per januari 2021 ook 35 euro of blijft dat 24,50 n krijg ik het verschil terug van de NS?

Dank Stijn voor de reactie en wat er wijzigt per 2021. Er blijven vooralsnog vragen onbeantwoord voor mijn abonnement. Ik wens NS succes met de onderlinge communicatie en die naar alle klanten!

 

Het Voordeelurenabonnement wordt effectief gezien inderdaad uitgefaseerd per 2021. Vanaf dan zal de korting tijdens de avondspits namelijk niet mee gelden, waarmee het gelijkwaardig wordt aan het huidige Dal Voordeel abonnement, korting in de daluren.

Zoals ik in mijn eerste bericht al aangaf kun je de papieren Keuzedagen gewoon houden, als je dat wilt. De reistijden zullen wel aangepast worden en rechtgetrokken met de daluren (niet meer geldig tijdens de ochtend- en avondspits). Digitale Keuzedagen zullen inderdaad nu ook het gehele jaar geldig zijn, dit was voorheen eigenlijk een uitzondering bij de papieren keuzedagen omdat we de beperkte geldigheid lastig konden realiseren daarbij.

Nogmaals, waarom jij de betreffende communicatie niet hebt ontvangen durf ik niet te zeggen, maar zoals mijn collega al aangaf is dit voor ons niet te controleren, gezien we dit soort informatie niet in ons klantsysteem kunnen zien. De verwijzing naar onze website was voornamelijk ter vervanging van de gestuurde informatie, gezien op deze website alle informatie ook staat aangegeven.

In reactie op Maxime NS,

Uw 1e vraag: Ja, klantenservice controleerde mijn adres en mailadres. U verwijst terug naar de site voor vraag: Vallen de lopende Voordeelurenabonnementen met 7 papieren Dag Voordeelurenkaarten ook onder de aangekondigde wijzigingen die NS per 1-1-2021 gaat toepassen?                                              Uw verwijzing ernaar voelt niet prettig. De voor de papieren Dag Voordeelurenkaarten meer betalende klant is al niet interessant meer? En krijgt ook al geen persoonlijke informatie meer? Gaat dit Voordeelurenabonnement er dan soms ook helemaal uit? Want keuzedagen zijn vanaf 2020 ook het hele  contractjaar door geldig? Hier kom ik op, omdat een medewerker van klantenservice -op haar eigen initiatief- op 11 november jl. wel heel grote haast om mijn nog tot augustus 2020 lopende abonnement alvast om te gaan zetten naar een Voordeelurenabonnement met keuzedagen?  Dat heb ik direct tegen gehouden! Of had ik er al goed aan gedaan om keuzedagen voor mij vanaf 2020 veilig te stellen?  

Ik geloof ook dat we via ons klantsysteem niet de mails/brieven kunnen zien. In het bericht staat niet meer dan op onze site. Mocht je na het lezen daarvan nog vragen hebben, dan kan je die op de Community stellen. De klantenservice heeft wel aangegeven dat we zowel adres als e-mail goed hadden staan?

Goedemorgen Stijn NS, 

Prettig te lezen dat ook NS vindt, dat het vreemd is dat ik nog geen bericht ontving. Klantenservice geeft wel aan, dat ze in mijn account zien dat er nu nog niets naar mij verzonden is. Maar is dat wel zo? NB. Ook buren met eenzelfde abonnement ontvingen nog geen bericht! Ik heb nog meer vragen bij de komende wijzigen in mijn abonnement, maar het lijkt me handig en klantvriendelijk als ik de eerste informatie van NS ontvang en doorneem. Wie weet wat daar al in staat....

Reputatie 7
Badge +1

maar in de praktijk is er dan geen verschil meer in geldigheid tussen de eenmalige chip/kartonnetjes en de enkel opdechip-digitale. Zelfde tijden van mogelijk inchecken en allebei het hele jaar door.

Dus mensen die een ietsepietsie doordenken kunnen hiermee nu al voorspellen wat de volgende stap gaat wezen.

Goedemorgen m.grotens en welkom bij de NS Community!

Ik vind het vreemd om te lezen dat je geen communicatie hebt ontvangen over de wijzigingen. Alle gebruikers van een abonnement wat een wijziging ondervindt hebben ofwel een e-mail ofwel een brief gekregen met informatie hierover. Hoe dan ook, ook voor de papieren Keuzedagen zoals ik begrijp dat jij ze hebt geldt dat je ze kunt blijven houden als je ze al hebt. De reistijden veranderen wel, zoals je al verwachtte. Nadat je ze stopzet, kunnen ze niet opnieuw worden aangeschaft.

Reputatie 7
Badge +3

Zie voor meer info https://www.ns.nl/abonnementen/abonnementen-update/voordeelurenabonnement.html?  en

https://community.ns.nl/abonnementen-2/abonnementen-update-61370

Reageer