beantwoord

Voordeelurenkaar a €50 versus Dalurenkaart a €30

Reputatie 1
Hallo even een vraagje:
Ik schaf al heel lang 15-20 jaar ieder jaar een 40%korting kaart aan en nu lees ik dat ik een dalurenkaart voor €30 kan kopen?! Ik wilde vragen aan de NS of dit ieder jaar het geval is; kan ik dan mijn machtiging opzeggen om ieder jaar gebruik te maken van deze aanbieding?

Alvast bedankt!

Treintje
😃
icon

Beste antwoord door Thom 3 maart 2016, 19:05

Dat kunt u doen maar denk wel twee keer na. Een voordeelurenabonnement is veel gunstiger dan een dalvoordeelabonnement. U heeft in de middagspits 40 procent korting en met een nieuw abonnement heeft u dat niet. U mag met uw kaart in juli en december en rond de kerst voor negen uur met korting reizen met een dalvoordeel mag dat ook niet. Mocht u ouder zijn dan zestig, dan kunt u ook papieren keuzedagen bestellen en, u raadt het al .....

Ik zou mijn Dalvoordeelabonnement graag willen omruilen voor het oude VDU maar dat is niet mogelijk. En ik ben toch een redelijk trouwe klant. U heeft het prijsverschil er echt heel snel uit.

Het is zelfs niet zeker of en wanneer deze actie herhaald wordt. Al met al een gok en bij verlenging is het echt de normale prijs. U kunt er dus niet vanuit gaan dat er elk jaar begin maart een actie is. Bij verlenging betaalt u 50 euro. U gaat dus niet terug naar een blijvende goedkope kaart voor 29 euro.

Als u het VDU opzegt, kunt u het nooit meer kopen. Ik zou persoonlijk zelfs drie keer nadenken.

Als u het echt wil doen, kan het per maand en via Klantenservice, 030-7515155. Ze zijn er dag en nacht, lokaal tarief.
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dat kunt u doen maar denk wel twee keer na. Een voordeelurenabonnement is veel gunstiger dan een dalvoordeelabonnement. U heeft in de middagspits 40 procent korting en met een nieuw abonnement heeft u dat niet. U mag met uw kaart in juli en december en rond de kerst voor negen uur met korting reizen met een dalvoordeel mag dat ook niet. Mocht u ouder zijn dan zestig, dan kunt u ook papieren keuzedagen bestellen en, u raadt het al .....

Ik zou mijn Dalvoordeelabonnement graag willen omruilen voor het oude VDU maar dat is niet mogelijk. En ik ben toch een redelijk trouwe klant. U heeft het prijsverschil er echt heel snel uit.

Het is zelfs niet zeker of en wanneer deze actie herhaald wordt. Al met al een gok en bij verlenging is het echt de normale prijs. U kunt er dus niet vanuit gaan dat er elk jaar begin maart een actie is. Bij verlenging betaalt u 50 euro. U gaat dus niet terug naar een blijvende goedkope kaart voor 29 euro.

Als u het VDU opzegt, kunt u het nooit meer kopen. Ik zou persoonlijk zelfs drie keer nadenken.

Als u het echt wil doen, kan het per maand en via Klantenservice, 030-7515155. Ze zijn er dag en nacht, lokaal tarief.
Reputatie 1
Beste Thom,

Ah bedankt voor de snelle uitleg ik begrijp het nu. Ik denk dat ik dit abonnement maar hou! :)

Veel succes met de reisbegeleiding!
Reputatie 7
Badge +4
Of NS blij is met mijn antwoord weet ik niet maar ik vind het heel verstandig van U. 😉
Ik ben blij hoor Thom 😉
Reputatie 7
Badge +4
Zo ken ik je weer 😉
Reputatie 4
Badge
Dat kunt u doen maar denk wel twee keer na. Een voordeelurenabonnement is veel gunstiger dan een dalvoordeelabonnement. U heeft in de middagspits 40 procent korting en met een nieuw abonnement heeft u dat niet. U mag met uw kaart in juli en december en rond de kerst voor negen uur met korting reizen met een dalvoordeel mag dat ook niet.

Kan niet anders dan het helemaal met Thom eens zijn. Nooit wegdoen die oude Voordeelurenkaart. Kleine correctie ten opzichte van het bericht van Thom: waar hij "december" schrijft bedoelde hij "augustus". Met de Voordeelurenkaart krijg je in juli, augustus en tussen Kerst en Oud en Nieuw ook voor 9 uur korting.
Reputatie 7
Badge +4
Het ergste is dat je nog gelijk hebt ook 😉
Reputatie 4
Badge
Het ergste is dat je nog gelijk hebt ook ;-)
Waaruit maar weer eens blijkt hoe ruiterlijk een heer van stand zich gedraagt, terwijl de jonge vriend hem toch had kunnen behoeden voor het opzeggen van de voordeelurenkaart.
😃
Oke, ik heb dus vorig jaar zo'n dalurenvoordeel abbo aangeschaft, ik kan die dus nu opzeggen en weer gebruik maken van de nieuwe actie?
Badge +3
Nee. In de actievoorwaarden staat expliciet vermeld dat het aanbod voor € 29 niet geldt voor eerder aangeschafte abonnementen, en dat het aanbod niet geldig is als u al een Dal Voordeel-abonnement heeft of korter dan 2 maanden geleden heeft opgezegd of het Dal Voordeel-abonnement heeft herroepen.
Ohja ik zie het. Thnx
Reputatie 7
Badge +4
Het ergste is dat je nog gelijk hebt ook ;-)
Waaruit maar weer eens blijkt hoe ruiterlijk een heer van stand zich gedraagt, terwijl de jonge vriend hem toch had kunnen behoeden voor het opzeggen van de voordeelurenkaart.
:-D

Met uw welnemen.....

Reageer