beantwoord

Voordeelurenkaart

• 7 november 2019
  • 5 reacties
  • 100 Bekeken

de voordeelurenkaart wordt in 2021 zodanig gewijzigd dat in de weeks de korting vervalt tussen 16.30 uur en 18.30 uur.  Betekent dit dat ik in die periode niet met korting in kan in checken en / of dat ik ook niet in die periode met korting kan reizen, dus moet ik de trein uit. Voorbeeld : Als ik om 15.55 uur met korting incheck mag ik dan met korting mijn reis afmaken ?  

icon

Beste antwoord door Tochjo 7 november 2019, 05:38

Het betekent dat u geen korting krijgt als u incheckt tussen 16.00 en 18.30 uur. Als u om 15.55 uur incheckt, dan is de hele reis met korting, ook al reist u dan in de spitsuren. Het tijdstip van inchecken is bepalend voor het kortingspercentage dat geldt voor de hele reis.

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3

Het betekent dat u geen korting krijgt als u incheckt tussen 16.00 en 18.30 uur. Als u om 15.55 uur incheckt, dan is de hele reis met korting, ook al reist u dan in de spitsuren. Het tijdstip van inchecken is bepalend voor het kortingspercentage dat geldt voor de hele reis.

En exact om deze reden zijn nu 700.000 mensen, ook u dus, het haasje. NS heeft met de invoering van NS Flex reizen met korting (tot en met 100 procent) in de spits een heel stuk eenvoudiger gemaakt.

Ook op dit punt heeft NS dus niet goed nagedacht over de invoering van NS Flex. Wat enerzijds begrijpelijk is, aangezien het ov-chipkaart-systeem niet gebouwd is met als uitgangspunt ‘de reiziger’. Waardoor veranderingen implementeren vrijwel onmogelijk is en sowieso nooit bug vrij. Ook dat laatste zou nog niet zo erg zijn wanneer NS een fatsoenlijke klantenservice had en adequaat problemen aanpakt, helaas.

Badge +3

Ik begrijp niet hoe de invoering van NS Flex reizen met korting in de spits eenvoudiger gemaakt heeft. Dat het tijdstip van inchecken bepalend is voor het kortingspercentage is ook van toepassing op de klassieke abonnementen waarmee op saldo gereisd wordt.

Ik begrijp niet hoe de invoering van NS Flex reizen met korting in de spits eenvoudiger gemaakt heeft. Dat het tijdstip van inchecken bepalend is voor het kortingspercentage is ook van toepassing op de klassieke abonnementen waarmee op saldo gereisd wordt.

Heeft twee redenen: Bij het overstappen verlies je de korting (klassiek) bij Flex kun je gewoon verder reizen. En door het nieuwe ‘Dal Vrij’ kun je ‘goedkoop’ reizen in de spits. 's Morgens check je net in voor 6 uur 30 en ‘s middags net voor 4 uur, ben je per dag 5 euro kwijt qua reiskosten (wat overigens wel een redelijk tarief is).

Met een beetje vertraging wordt het nog betaalbaarder.

Volgende stap van NS zal waarschijnlijk zijn dat ‘Dal Vrij’ gaat verdwijnen of extreem in prijs toenemen.

Badge +3

Dal Vrij is al sinds 2011 beschikbaar als klassiek abonnement en daarmee kan dus al sinds 2011 vlak voor de spitsuren worden ingecheckt om vervolgens in de spits te reizen. Dat is niet nieuw bij NS Flex.

Voor reizigers die overstappen op een andere vervoerder in een andere tariefperiode is NS Flex inderdaad wel voordeliger. Tegelijkertijd was het ook wat gek dat zij een nadeel hadden op reizigers die niet van vervoerder hoeven te wisselen.

Reageer