beantwoord

Voordeelurenkaart en compensatie i.v.m. staking?

• 2 mei 2014
  • 3 reacties
  • 260 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Afgelopen week was de laatste van onze voordeelurenkaarten. Na weken van verhuizen en inrichten konden we nu een dagje uit, maar .... de schoonmakersstaking nodigde natuurlijk niet uit. Kunnen we nu op een evenredige - 1/6 deel - tegemoetkoming rekenen?
icon

Beste antwoord door Inge NS 3 mei 2014, 11:16

Welkom op het forum Harry van Helden!

We hebben inderdaad geen regeling die hierin voorziet. De staking van de schoonmakers is het gevolg van een conflict tussen de vakbond en schoonmaakbedrijven. Wij zijn hier geen partij bij en mogen de staking niet breken, aangezien staken een grondrecht in Nederland is. We betreuren het absoluut dat onze reizigers de dupe zijn van deze staking, maar kunnen helaas niet veel meer doen dan de partijen aan te sporen samen tot een oplossing te komen. In de tussentijd roepen wij onze reizigers op om het afval zo veel mogelijk mee te nemen in de afvalzakjes die in de trein worden verstrekt. Voor meer achtergrondinformatie wil ik je graag naar dit topic verwijzen.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het Off topic forum en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Nee, er is geen enkele regeling die daarin voorziet. Hoe vervelend de overlast ook voor u en anderen is. Er geldt alleen een, overigens ruimhartige, compensatieregeling voor het geval dat een trein meer dan een half uur vertraging oploopt.
Welkom op het forum Harry van Helden!

We hebben inderdaad geen regeling die hierin voorziet. De staking van de schoonmakers is het gevolg van een conflict tussen de vakbond en schoonmaakbedrijven. Wij zijn hier geen partij bij en mogen de staking niet breken, aangezien staken een grondrecht in Nederland is. We betreuren het absoluut dat onze reizigers de dupe zijn van deze staking, maar kunnen helaas niet veel meer doen dan de partijen aan te sporen samen tot een oplossing te komen. In de tussentijd roepen wij onze reizigers op om het afval zo veel mogelijk mee te nemen in de afvalzakjes die in de trein worden verstrekt. Voor meer achtergrondinformatie wil ik je graag naar dit topic verwijzen.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het Off topic forum en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Afgelopen week was de laatste van onze voordeelurenkaarten. Na weken van verhuizen en inrichten konden we nu een dagje uit, maar .... de schoonmakersstaking nodigde natuurlijk niet uit. Kunnen we nu op een evenredige - 1/6 deel - tegemoetkoming rekenen?

Hallo Harry,

Ik ben zo eens gaan rekening welk een claim u indient bij NS.
Op grond van uw uitdrukking voordeelurenkaarten ben ik ervan uitgegaan dat u het "oude" voordeelurenabonnement bedoelt.
Maar met voordeelurenkaarten zou u ook de kaartjes voor de keuzedagen kunnen bedoelen.

Helaas is door de landelijke staking van de schoonmakers uw voorgenomen dagje uit helemaal in het "vuil" gevallen en wilt u van die dag 1/6 deel vergoed krijgen.

Als ik dan zo eens ga rekenen, dan kost een voordeelurenabonnement €60,00 per jaar, wat neerkomt op 16,4 cent per dag.
Als er ook nog sprake is van een keuzedag, dan hebt u daarvoor €2,00 per dag betaald.
Die in het "vuil" gevallen dag heeft u uiteindelijk, alles bij elkaar, €2.16 gekost.
En daarvan wilt u 1/6 deel als compensatie voor die blikjes, koffiebekertjes, tijdschriften,,etc. terug zien.
Dat komt dan dus neer op 1/6 deel van €2,16 = €0,36.

Ik kan mij voorstellen dat na het opnieuw inrichten van een woning en een verhuizing zelfs €0,36 voor sommige mensen net iets teveel van het goede kan zijn.
Helaas kent NS, zoals hiervoor al aangegeven, geen regelingen op grond waarvan deze kosten vergoed kunnen worden.

Als privé persoon ben ik graag bereid dat bedrag aan u over te maken.
Als u mij in uw privébericht uw bankrekening nummer wilt geven, zal ik zorgen dat het bedrag nog dezelfde dag via internet aan u wordt overgemaakt, zodat u daar de eerstvolgende werkdag al over kunt beschikken.

Ik hoop dat deze geste de bittere nasmaak van de weigering van NS toch enigszins wegneemt.

Vr.gr.
Hans

Reageer