beantwoord

voordeelurenkaart en samenreizen

• 14 oktober 2014
  • 5 reacties
  • 393 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb een voordeelurenkaart.. Ik wil graag mijn 2 dochters met korting mee laten reizen. Vroeger kocht je een kaartje (een retour)
en gaf daarbij aan dat het er een korting van toepassing was. Klaar.
Nu moet ik voor ieder kind een OV chip opwaarderen met minimaal 10 euro. Dan de kaart activeren voor een enkele reis met korting. Dit maal 2 (2 dochters). Op de terugreis moet ik deze handelingen weer herhalen, want de op de OV geplaatste meereiskorting vervalt na 1 reis. Naast het feit dat ik diverse handelingen moet verrichten om iemand mee te kunnen laten reizen ben ik minimaal per kaart 10,-- kwijt (voor de trein terug moet ik weer 10,-- erop zetten, of bij vertrek er gelijk 20,-- per kaart opzetten). Dit is veel geld voor een retourrit van minder dan 10,--. Ik heb hierover de klantenservice gebeld en aangegeven dat ik het geen verbetering vind zeker gezien het aantal handelingen dat je nu moet verrichten. De dame in kwestie gaf mij gelijk, er komen veel klachten binnen en zij gaf het advies hier veel over te klagen met de hoop op een wijziging in deze manier van meereizen. Ook zijn alle mogelijkheden om via internet een meereiskaartje te kopen weggehaald.

De belasting heeft de slogan, "leuker kunnen wij het niet maken, makkelijker wel". De NS zou kunnen overwegen om de slogan "Leuker kunnen wij het niet maken en makkelijker ook niet" te gaan voeren. Dit is een compleet belachelijke "verbetering".
icon

Beste antwoord door Herman NS 15 oktober 2014, 09:09

Hallo Keesje,

Ik snap dat het wel even wennen zal zijn. Met name die terugreis opnieuw de samenreiskorting activeren is even wennen voor veel reizigers. Houd er rekening mee dat je saldo tot - € 4,00 kan gaan, dus in sommige situaties zal het opnieuw laden van saldo niet noodzakelijk zijn.

Je topic heb ik naar 'overige producten' verplaatst om de vindbaarheid van jouw topic te vergroten.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 2
Absoluut onhandig en voor de incidentele reiziger of deze situatie inderdaad veel te omslachtig. De extra toeslag van € 1,- op een incidenteel treinkaartje zou gewoon moeten verdwijnen (mijn mening).
Nou nou keesje toch, is toch allemaal super eenvoudig, je zeurt gewoon!

Je kunt natuurlijk ook de auto pakken maar dat is veel duurder en kost veel meer tijd, echt hoor! Dus vooral niet doen!
Absoluut onhandig en voor de incidentele reiziger of deze situatie inderdaad veel te omslachtig. De extra toeslag van € 1,- op een incidenteel treinkaartje zou gewoon moeten verdwijnen (mijn mening).
En weer te koop met 40 procent korting. En zonder chip natuurlijk.
Hallo Keesje,

Ik snap dat het wel even wennen zal zijn. Met name die terugreis opnieuw de samenreiskorting activeren is even wennen voor veel reizigers. Houd er rekening mee dat je saldo tot - € 4,00 kan gaan, dus in sommige situaties zal het opnieuw laden van saldo niet noodzakelijk zijn.

Je topic heb ik naar 'overige producten' verplaatst om de vindbaarheid van jouw topic te vergroten.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Volgens mij wil de NS zo snel mogelijk uit de schulden, kost wat al die in-en uitcheck balies.
Die grote gele kasten en die leuke klapdeurtjes erbij.

De NS verbouwt nogal wat, nieuwe stations en complete renovaties her & der. Als klant moet je gewoon mee betalen, liefst 20 euro vooruit. Mocht je nu een abonnement nemen en dat wil annuleren moet je ook gewoon voor lief nemen dat dit tussen de 30 en 50 dagen zal gaan duren eer je verdiende geld (automatisch) terug wordt gestort op je rekening.

Reageer