beantwoord

Voorwaarden Dal Vrij abonnement

• 23 april 2014
  • 4 reacties
  • 557 Bekeken

Ik vroeg me of je een dalvrij abonnement op elk moment kan stopzetten? Of dat je er het eerste jaar een geheel jaar aan vast zit?
Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Thom 23 april 2014, 21:33

De Nederlandse wet schrijft voor dat een jaarabonnement afsluiten mag, maar dat je daarna per maand moet kunnen opzeggen. Als je niks doet, wordt je NS-abonnement na een jaar wel verlengd, maar je zit er dan niet nog een jaar aan vast, immers je kunt er in dat geval elke maand mee stoppen. Er is in de praktijk wel een uitzondering en dat is als je overgaat naar een ander, duurder abonnement tijdens het eerste jaar. Dit kun je in dat geval het beste telefonisch regelen. Er is dan overigens sprake van coulance, niet van een recht. Dat eventuele nieuwe abonnement duurt dan weer minimaal een jaar, dat wel.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Ja, een jaar.
Je zit hier inderdaad eerst één jaar aan vast, en na dat jaar is het per maand op te zeggen.

Als contractduur staat namelijk 'Doorlopend' en als je op het '?' klikt, krijg je dit te zien:
Het maandabonnement loopt na 1 maand automatisch af. De contractduur van een doorlopend abonnement is minimaal een jaar en is daarna maandelijks op te zeggen.
Reputatie 7
Badge +4
De Nederlandse wet schrijft voor dat een jaarabonnement afsluiten mag, maar dat je daarna per maand moet kunnen opzeggen. Als je niks doet, wordt je NS-abonnement na een jaar wel verlengd, maar je zit er dan niet nog een jaar aan vast, immers je kunt er in dat geval elke maand mee stoppen. Er is in de praktijk wel een uitzondering en dat is als je overgaat naar een ander, duurder abonnement tijdens het eerste jaar. Dit kun je in dat geval het beste telefonisch regelen. Er is dan overigens sprake van coulance, niet van een recht. Dat eventuele nieuwe abonnement duurt dan weer minimaal een jaar, dat wel.
Hallo Iris2304,

Tomprins heeft het juiste antwoord gegeven op jouw vraag. Het Dal Vrij abonnement is een doorlopend contract waar je één jaar aan vast zit. Na dit eerste contractjaar is het abonnement maandelijks opzegbaar.
Ik heb je vraag iets aangepast en verplaatst naar 'Abonnementen', om de vindbaarheid te vergroten.

Groet,
Marjan

Reageer