beantwoord

voucher ivm corona

• 29 mei 2020
  • 6 reacties
  • 388 Bekeken

Ik heb een abonnement met keuzedagen. Abonnement is geldig tot 15 juli a.s.

Ik heb nog drie vouchers ivm coronamaatregel. Nu wil ik mijn abonnement niet meer

verlengen na 15 juli. De door mij reeds betaalde vouchers zijn geldig tot 31 december.

M.i. heb ik recht om mijn vouchers geldig voor mijn oud abonnement nog op te maken t/m 31 december.  Als ik mijn abonnement opzeg blijven de vouchers toch geldig, 

I

icon

Beste antwoord door loklok8 29 mei 2020, 22:21

De vouchers die u heeft gekregen van de klantenservice ter vervanging van de keuzedagen staan los van het abonnement en blijven dus gewoon tot 31 december 2020 geldig ook al zegt u uw abonnement eerder op. 

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +1

De vouchers die u heeft gekregen van de klantenservice ter vervanging van de keuzedagen staan los van het abonnement en blijven dus gewoon tot 31 december 2020 geldig ook al zegt u uw abonnement eerder op. 

Mijn vouchers ( keuzedagen) zijn geldig tot 31 dec. Ik ben 72 het advies van ns en rivm is geen noodzakelijke reizen te maken als ouderen. Ik vind het heel erg raar dat ik mijn vouchers en andere keuzendagen ( ik heb ze maar niet meer om laten zetten naar een voucher ) allemaal door mij betaald kwijt ben. Ik hoef mijn geld niet terug, maar kom op NS verleng ze met een jaar.

Als ik na mijn vaccin weer met de trein mag ben ik altijd een klant voor en de ns en de horeca.

NS wees sportief verleng de vouchers en keuze dagen

Reputatie 7
Badge +4

Namens @Laura NS:

Omschrijving

Keuzedagen die vanaf 30 oktober worden uitgegeven hebben een geldigheid van 1 jaar.

Kernboodschap:

Vanaf 1 januari 2021 zal de middagspits gelden voor alle NS-abonnementen, inclusief de Keuzedagen. De geldigheid van de Keuzedagen gaat daarom naar 1 jaar. Dat geeft onze klanten meer vrijheid om zelf reisdagen te bepalen.

Geldigheid

• Keuzedagen uitgegeven voor 30 oktober zijn geldig t/m 31 december 2020.

• Keuzedagen uitgegeven vanaf 30 oktober 2020 zijn 12 maanden geldig.

• Vanaf 30 oktober tot halverwege 2021 sturen we steeds elke 2 maanden een Keuzedag, maar elke Keuzedag is 12 maanden geldig.

• Bij het verlengen van uw Keuzedagen ná halverwege 2021, krijgen alle Keuzedagen dezelfde geldigheid als de Jaarkeuzedag, en zijn ze dus alle 7 het hele contractjaar geldig.

• Met de Keuzedagen mag niet meer worden ingecheckt in de middagspits vanaf 1 januari 2021.

• Keuzedagen zijn ook in Q1 en Q2 van 2021 nog nieuw te bestellen (ondanks eerdere berichtgeving).

Bijzonderheden

Het overzicht van de geldigheid voor de Keuzedagen is niet altijd correct op Mijn NS. Abonnementsverlengingen vanaf 1 november 2020 tonen wel het volledige juiste overzicht. Bij abonnementen die nog niet zijn verlengd klopt alleen de geldigheid van de eerstvolgende Keuzedag (bij de andere Keuzedagen staat dat deze een geldigheid hebben van 2 maanden).

Ik blijf het niet eerlijk vinden dat al mijn verlopen keuzedagen ( omgezet naar een voucher) geldig zijn tot 31-12-2020, terwijl ik niet mag reizen omdat ik ouder ben dan 72. Verleng aub al mijn vouchers en keuzedagen tot 31-12-2021. Als ik reis ben ik als 70+ wel erg goed voor de horeca!

Ik snap je punt. Helaas gaan wij deze niet nogmaals verlengen. Ik vind het wel leuk om te lezen dat je goed voor de horeca bent als je met de trein gaat. :)

Jammer dat de ns zich niet flexibel opstelt, de ouderen doen dat nl wel door nu niet met de trein te reizen!

Reageer