beantwoord

Vraag Daluren korting langstudeerder

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Beste NS,

Ik heb twee jaar in Zweden gestudeerd (en mijn reisproduct omgezet in geld, aangezien de NS niet in Zweden rijdt ;)).

Ik begin binnenkort aan mijn tweede Master en wordt dus een 'langstudeerder'. Nou is het zo dat ik mijn student OV chipkaart al lang geleden ben kwijtgeraakt en nu een nieuwe (niet studenten OV) heb. Klopt het dat ik dus niet in aanmerking kom voor de gratis Dal-uren korting? Ik ben van plan flink te reizen, dus het zou me echt flink schelen dit jaar. Is er nog iets mogelijk?

Alvast bedankt

Groet Appie
icon

Beste antwoord door Tochjo 17 augustus 2014, 23:26

Het klopt dat u niet in aanmerking komt voor het langstudeerderaanbod. Dit aanbod is alleen geldig binnen drie maanden na het beëindigen van het studentenreisproduct. In uw geval was dat al twee jaar geleden, toen u uw reisproduct hebt omgezet in een vergoeding. Meer informatie is in dit topic te vinden.

Overigens gaat het hier om een bedrag van 50 euro, dus als u veel gaat reizen, is dat een kleine investering die u er toch al snel uit hebt. Of wellicht is één van de andere abonnementen dan nog voordeliger. De abonnementenwijzer kan u helpen dat te onderzoeken.
Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3
Het klopt dat u niet in aanmerking komt voor het langstudeerderaanbod. Dit aanbod is alleen geldig binnen drie maanden na het beëindigen van het studentenreisproduct. In uw geval was dat al twee jaar geleden, toen u uw reisproduct hebt omgezet in een vergoeding. Meer informatie is in dit topic te vinden.

Overigens gaat het hier om een bedrag van 50 euro, dus als u veel gaat reizen, is dat een kleine investering die u er toch al snel uit hebt. Of wellicht is één van de andere abonnementen dan nog voordeliger. De abonnementenwijzer kan u helpen dat te onderzoeken.
Badge
Hallo Appie, welkom op het forum. Wat Tochjo ook al aangeeft, je komt inderdaad niet in aanmerking voor het langstudeeraanbod. Dit aanbod is éénmalig en geldig binnen 3 maanden na beëindiging van je Studentenreisproduct. En je dient verplicht de kaartnummer in te vullen waar je studenten OV opstond. Voor meer informatie over onze abonnementen, zie de link van Tochjo. Groet, Leny

Reageer