beantwoord

Vraag: Ik probeer een nieuwe abonnement op mijn ov-chip te zetten maar het lukt niet.

• 10 september 2017
  • 1 reactie
  • 75 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Voordat ik naar de buitenland ging heb ik mijn studenten week ov gestopt. Nu probeer ik een dal vrij abonnement te zetten maar het lukt. Ik heb geprobeerd om in de optie waar ik hoofd abonnement moet invullen, Ov fiets in te vullen ( dat staat als hoof abonnement in mij account van mijn ov) ik kreeg als melding "De door u gekozen productcombinatie van hoofd- en bijabonement is niet toegestaan. Kies a.u.b. een andere combinatie. Neem voor eventuele vragen contact op met NS Klantenservice". wat moet ik doen om toch de dal vrij abonnement te kunnen zetten op mij OV.
icon

Beste antwoord door Thomas NS 10 september 2017, 18:33

Hallo Seyo en welkom op het NS Serviceforum.

Het lijkt erop dat ook jij slachtoffer wordt van de technische beperkingen van de OV-chipkaart. Het probleem is hier namelijk dat jouw OV-fietsabonnement als hoofdabonnement op de OV-chipkaart staat. Deze blokkeert de aanvraag van een ander abonnement op jouw OV-chipkaart. Je hebt hierin twee opties:
1) Vraag het DalVrij abonnement aan op een nieuwe OV-chipkaart (bij een jaarabonnement is deze gratis en wordt deze, met abonnement en al geleverd) waarbij je rekening moet houden met 7 dagen levertijd.
2) Zeg jouw OV-fietsabonnement op via onze telefonische klantenservice (tel. 030 7515155 optie 2 en dan optie 3, of via Facebook of Twitter) en vraag vervolgens het DalVrij abonnement aan op deze kaart. Daarna is het OV-fietsabonnement weer te bestellen op diezelfde OV-chipkaart.

Excuses voor dit ongemak, wij begrijpen dat dit heel veel extra moeite is voor de reiziger. Helaas is dit een grote technische beperking van het OV-chipkaart systeem.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Hallo Seyo en welkom op het NS Serviceforum.

Het lijkt erop dat ook jij slachtoffer wordt van de technische beperkingen van de OV-chipkaart. Het probleem is hier namelijk dat jouw OV-fietsabonnement als hoofdabonnement op de OV-chipkaart staat. Deze blokkeert de aanvraag van een ander abonnement op jouw OV-chipkaart. Je hebt hierin twee opties:
1) Vraag het DalVrij abonnement aan op een nieuwe OV-chipkaart (bij een jaarabonnement is deze gratis en wordt deze, met abonnement en al geleverd) waarbij je rekening moet houden met 7 dagen levertijd.
2) Zeg jouw OV-fietsabonnement op via onze telefonische klantenservice (tel. 030 7515155 optie 2 en dan optie 3, of via Facebook of Twitter) en vraag vervolgens het DalVrij abonnement aan op deze kaart. Daarna is het OV-fietsabonnement weer te bestellen op diezelfde OV-chipkaart.

Excuses voor dit ongemak, wij begrijpen dat dit heel veel extra moeite is voor de reiziger. Helaas is dit een grote technische beperking van het OV-chipkaart systeem.

Reageer