Vraag Internationaal NS korting abonnement | NS Community
beantwoord

Vraag Internationaal NS korting abonnement


Als ik bij Kortings- & loyaltykaarten mijn 40% wil toevoegen dan lukt dat niet dan krijg ik steeds een foutmelding Er is iets mis gegaan met het ophalen van de gegevens. Probeer het later nog een keer. (code: 500.001)...

icon

Beste antwoord door Erryt NS 11 March 2022, 13:15

Bekijk origineel

11 reacties

Dat is vreemd. Dit zou wel moeten lukken. Heb je de mogelijkheid om de bestelling via een andere browser of apparaat te laten plaatsvinden?

heb het met chrome gedaan en toen met Edge, maar de fout blijft aanhouden

Reputatie 7
Badge +1

Je hoeft dat NS-INT helemaal niet perse te benutten. Kan net zo goed-en vaak zelfs beter-met de site van bestemmingsland of thalys/eurostar. Gelet op mijn nickname doe ik zelf veel liever bahn.de-kan je tenminste wel bahnbonus mee sparen.

Als NL alternatief is er ook nog happyrail.com (van de treinreiswinkel, maar ook die neemt MAX 1 kaart mee-je moet bellen bij bijzondere andere situaties).

Mag ik vragen wat voor ticket je exact probeert te bestellen? Je krijgt niet op alle tickets 40% korting. 

 

De NS-kortingskaarten zijn niet van toepassing op:

Thalys, Eurostar, Nightjet en het voordeligste tarief naar Duitsland. Ook ontvangt u met een 40% kortingskaart geen korting op het Early Bird tarief (Interctity Brussel), maar wél als u een 100% kortingskaart heeft.

Je hoeft dat NS-INT helemaal niet perse te benutten. Kan net zo goed-en vaak zelfs beter-met de site van bestemmingsland of thalys/eurostar.

Keuzes qua kortingsproducten vallen wel tegen, NMBS heeft 100% korting in NL ook niet meer als optie. Zou een technische storing zijn, maar dat betwijfel ik.

Reputatie 7
Badge +1

Je hoeft dat NS-INT helemaal niet perse te benutten. Kan net zo goed-en vaak zelfs beter-met de site van bestemmingsland of thalys/eurostar.

Keuzes qua kortingsproducten vallen wel tegen, NMBS heeft 100% korting in NL ook niet meer als optie. Zou een technische storing zijn, maar dat betwijfel ik.

Daar had ik de NMBS onlangs naar gevraagd:

we hebben deze kortingskaart tijdelijk uit onze front-end moeten halen n.a.v. herhaaldelijke misbruik door reizigers zonder kortingskaart. We werken aan een oplossing hiervoor, en hopen bij een volgende release (eind maart) de kaart 100% Nederland opnieuw selecteerbaar te maken.

Reputatie 7
Badge +1

Bij websites die zich vreemd gedragen is de standaardtest: cache leegmaken, cookies voor die website verwijderen en opnieuw proberen. Dat heb ik voor de NSI-website al vaker moeten doen. Of in een andere browser proberen.

Verder zou het inderdaad heel behulpzaam zijn als we de precieze reis wisten (van, naar, datum, tijd, personen, kortingen), met alle opties. In principe kun je daarvoor de complete URL kopiëren.

Je hoeft dat NS-INT helemaal niet perse te benutten. Kan net zo goed-en vaak zelfs beter-met de site van bestemmingsland of thalys/eurostar.

Keuzes qua kortingsproducten vallen wel tegen, NMBS heeft 100% korting in NL ook niet meer als optie. Zou een technische storing zijn, maar dat betwijfel ik.

Daar had ik de NMBS onlangs naar gevraagd:

we hebben deze kortingskaart tijdelijk uit onze front-end moeten halen n.a.v. herhaaldelijke misbruik door reizigers zonder kortingskaart. We werken aan een oplossing hiervoor, en hopen bij een volgende release (eind maart) de kaart 100% Nederland opnieuw selecteerbaar te maken.

Ik hoorde idd ook verschillende verhalen, maar geen datum. Tnx!

Reputatie 7
Badge +4

Tragisch dat onze betalingsmijdende hufterburgers kennelijk zo massaal aanwezig zijn dat dit soort maatregelen moeten worden genomen. De welwillende burger zit op de blaren van mensen met deze mentaliteit. 

NS International zou de aanvraag voor korting kunnen koppelen aan de noodzaak het ov-chipkaartnummer in te vullen voor controle van naam en abonnement. Dat is nog niet waterdicht, maar helpt. De NMBS toegang geven tot dit systeem zal wat langer stromend water door de Maas vergen, wie weet wel heel lang. ;-)

Reputatie 7
Badge +1

NS International zou de aanvraag voor korting kunnen koppelen aan de noodzaak het ov-chipkaartnummer in te vullen voor controle van naam en abonnement. Dat is nog niet waterdicht, maar helpt. De NMBS toegang geven tot dit systeem zal wat langer stromend water door de Maas vergen, wie weet wel heel lang. ;-)

Bij 100% korting is lang niet altijd een chipkaart voorhanden. Denk aan actiedagkaarten en andere dagkaarten (bv. jongerendagkaart), Interrail/Eurail Benelux enz. dus ik ben benieuwd wat ze bij de NMBS gaan doen.

De NMBS toegang geven tot dit systeem zal wat langer stromend water door de Maas vergen, wie weet wel heel lang. ;-)

An sich is het allemaal HaCon software bij dezelfde organisatie, dat zal nog niet zo’n enorm probleem zijn. Een live check bij Translink wordt een grotere uitdaging.

Reageer