beantwoord

Vraag korting met weekend vrij abonnememt

• 25 juli 2018
  • 3 reacties
  • 46 Bekeken

Ik heb vanaf morgen een weekendvrij abonnement voor de 1e klasse treinreizen. Nu ben ik eigenlijk benieuwd naar het volgende: met dit abonnement kan ik buiten de spits met 40% korting reizen. Maar is dit dan 40% korting op de 1e klasse-prijzen of op de 2e klasse-prijzen? Ik wil eigenlijk alleen in het weekend vrij reizen met dit abonnement, en hier buiten eventueel alleen 2e klasse. Maar gedachte schiet me nu te binnen dat er straks altijd de eerste klasse prijzen worden afgeschreven van mijn saldo.

Iemand hier toevallig info over?
icon

Beste antwoord door Robert B 25 juli 2018, 18:40

Dat klopt, en zijn al andere topics over (die ik zo gauw niet kan vinden).

Met de introductie van NS Flex wordt het makkelijker, maar voor nu kan je voorafgaand aan je reis bij een NS automaat een klassewissel laden voor momenten dat je op saldo (voltarief of met 40% korting) gaat reizen.

Omgekeerd (1e klas reizen op een 2e klas abonnement) werkt dit in ieder geval wel.
Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3
Dat klopt, en zijn al andere topics over (die ik zo gauw niet kan vinden).

Met de introductie van NS Flex wordt het makkelijker, maar voor nu kan je voorafgaand aan je reis bij een NS automaat een klassewissel laden voor momenten dat je op saldo (voltarief of met 40% korting) gaat reizen.

Omgekeerd (1e klas reizen op een 2e klas abonnement) werkt dit in ieder geval wel.
Het antwoord van Robert klopt. Je kan dagelijks een klassewissel bij een kaartautomaat uitvoeren. Dat is mogelijk.
Top, tnx voor de info beiden

Reageer