beantwoord

Vraag na twee weken nog steeds genegeerd (poging 2)

• 11 maart 2015
  • 4 reacties
  • 236 Bekeken

Reputatie 6
  • Reisleider*
  • 654 reacties
Beste NS,

In het volgende topic heb ik ruim twee weken geleden een vraag gesteld, die nog steeds niet is beantwoord: https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/zakelijk-reizende-slechtziende-help-10471

Dezelfde vraag heb ik vorig jaar ook al twee keer aan jullie gesteld, en het zou uitgezocht worden. Tot op de dag van vandaag heb ik nog niks gehoord.

Nu is het zo dat slechtzienden en blinden net normale mensen zijn, met gewone banen en die ook vaak met het OV reizen. Alleen is er op stations een gigantische puinhoop gecreeerd qua vindbaarheid van de CiCo-paaltjes.

Graag even de moeite nemen om een antwoord op mijn vraag te geven.

Uw collega had deze vraag een halfuurtje geleden al proberen te beantwoorden, maar kennelijk was het markeren van de vraag als 'beantwoord' belangrijker dan het beantworoden van mijn vraag.
Even wat suggesties voor antwoorden:
- Beste VIRM, wij hebben wellicht iets voor je en dat is... [Vul verder in]. LET OP: OV Chip Plus en de Business Card voor Blinden en Slechtzienden werken dus NIET in dit geval. Niet alle situaties kunnen in die twee producten worden gegoten.
- Beste VIRM, helaas hebben wij er een puinzooi van gemaakt, waar mensen als jij de dupe van zijn. Voor de Chipkaart zelf, qua producten, hebben we geen oplossing. Wel heb ik hier meteen informatie voor je over de data waarop je stations die je gebruikt voor woonwerkverkeer toegankelijk worden gemaakt als het gaat om de CiCo's.
icon

Beste antwoord door Herman NS 16 maart 2015, 13:39

Beste Virm,

Zojuist heb ik een reactie van mijn collega ontvangen. Wat blijkt is dat er geen zakelijke abonnementen zijn, waarbij je niet hoeft in- en uit te checken. Hiermee kunnen we je dus niet van dienst zijn.

Een particulier abonnement, zoals Traject Vrij in combinatie met OV-chip Plus zou een oplossing kunnen bieden, maar ik begrijp uit je andere topic dat dit geen oplossing is in verband met jouw werkgever.

Sinds 14 oktober 2014 is er een service-loket voor blinden en slechtzienden. Via deze website van Klantenservice OV-chipkaart kun je meer informatie vinden over de Businesscard voor reizigers met een visuele beperking.

Als ik alle opties bekijk is er niet een specifieke oplossing voor jouw situatie Virm. Mijn excuses hiervoor.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Bekijk origineel

4 reacties

Badge
Ik hoop dat je alsnog een bruikbaar antwoord krijgt...
Wat ik nog niet helemaal begrijp: als iemand je helpt met het vinden van de lastig geplaatste paaltjes, kun je ze dan niet in het vervolg zelf vinden? Natuurlijk is dit geen wenselijke oplossing en is het helemaal geen oplossing voor stations waar je maar incidenteel komt, maar misschien helpt het een beetje voor je 'vaste' stations. Voor de duidelijkheid: hiermee wil ik je probleem helemaal niet bagatelliseren ofzo!
Reputatie 6
Hendrik: alleen maar goed dat je meedenkt hoor. :)

Er zijn denk ik twee opties:
- De zakelijke kaart echt toegankelijk maken. Maar gelet op het uitblijven van een reactie, heb ik zo mijn twijfels hierover. Maar ik heb wel eens eerder op dit forum een heel verhaal gehouden over waarom de OV-chipkaart qua toegankelijkheid aan alle kanten rammelt.
- Op een station een CiCo-paaltje adopteren is een hele goede optie, maar dat gaat nog heel eventjes duren. Men is in de spoorsector wakker geschud en is nu bezig om CiCo-paaltjes op alle stations eens en voor altijd duidelijk aan te geven. Daarnaast worden de CiCo-paaltjes op een van mijn vaste stations verschoven. Ik heb uiteraard liever dat ik één keer op pad moet om die dingen te vinden en te 'adopteren', dan het te doen om een maand later erachter te komen dat ze zijn verplaatst en van voor af aan moet beginnen.
Maar mijn tweede 'reactiesuggestie' (zie bovenste post) gaat daar inderdaad op in. 🙂
Hallo Virm,

Allereerst excuses dat je nog steeds geen antwoord hebt ontvangen. Mijn kennis over de zakelijke abonnementen is enigszins beperkt, dus ik heb even de hulp van een collega ingeschakeld. Zodra ik een reactie heb ontvangen zal ik het antwoord met jou delen.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Beste Virm,

Zojuist heb ik een reactie van mijn collega ontvangen. Wat blijkt is dat er geen zakelijke abonnementen zijn, waarbij je niet hoeft in- en uit te checken. Hiermee kunnen we je dus niet van dienst zijn.

Een particulier abonnement, zoals Traject Vrij in combinatie met OV-chip Plus zou een oplossing kunnen bieden, maar ik begrijp uit je andere topic dat dit geen oplossing is in verband met jouw werkgever.

Sinds 14 oktober 2014 is er een service-loket voor blinden en slechtzienden. Via deze website van Klantenservice OV-chipkaart kun je meer informatie vinden over de Businesscard voor reizigers met een visuele beperking.

Als ik alle opties bekijk is er niet een specifieke oplossing voor jouw situatie Virm. Mijn excuses hiervoor.

Vriendelijke groet,
Herman NS

Reageer