beantwoord

Vraag over jaartrajectkaart buiten traject

• 18 september 2014
  • 4 reacties
  • 211 Bekeken

Ik heb een jaartrajectkaart Rotterdam CS - Amsterdam CS en een aantal mogelijkheden deze reis te maken: IC via Schiphol, IC via Haarlem, ICdirect. Ook is er de stoptrein, die via Gouda en Breukelen van Rotterdam naar Amsterdam rijdt. Ik ben er langer mee onderweg, maar kan ik mijn jaartrajectabonnement ook gebruiken om met deze trein te reizen? Zo ja, betekent dat dat ook een deel van elke treinreis naar Utrecht, die ik vanaf Rotterdam maak, door mijn abonnement al gedekt is, namelijk het gedeelte tussen Rotterdam en Gouda/Woerden? M.a.w. is het eigenlijk voldoende om voor de reis naar Utrecht een kaartje Gouda-Utrecht te kopen, veronderstellende dat de rest van het traject (Rotterdam-Gouda) reeds is afgedekt via mijn jaartrajectabonnement?
icon

Beste antwoord door Dennis 18 september 2014, 09:33

Ja, opzettelijk zijn alle vier de routes 86 TE. Voor de reis Rtd - Ut betaal je alleen Wd - Ut (16 TE), ook als de trein niet in Wd stopt. De laagsteprijsgarantie van Traject Vrij is nog gunstiger, daarbij betaal je hoogstens Breukelen - Ut (12 TE), ook al reis je niet via Breukelen.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Ja, opzettelijk zijn alle vier de routes 86 TE. Voor de reis Rtd - Ut betaal je alleen Wd - Ut (16 TE), ook als de trein niet in Wd stopt. De laagsteprijsgarantie van Traject Vrij is nog gunstiger, daarbij betaal je hoogstens Breukelen - Ut (12 TE), ook al reis je niet via Breukelen.
PMK1978, welkom op het forum. Dennis heeft gelijk, je hebt een kaartje Woerden-Utrecht nodig. Je kunt deze op je kaart laden bij de kaartautomaat.
Dank voor jullie berichten. Heb ik dus jarenlang teveel betaald 😞 Weten conducteurs ook, dat dit zo OK is?
Reputatie 3
Badge
Dank voor jullie berichten. Heb ik dus jarenlang teveel betaald 😞 Weten conducteurs ook, dat dit zo OK is?

Normaal gesproken wel, ja.

Reageer