beantwoord

Vraagje over OV Voordeel

• 29 maart 2018
  • 6 reacties
  • 175 Bekeken

Waarom is OV Voordeel alleen via de kaartjesautomaat te verkrijgen als je Altijd Voordeel hebt en niet online als zowel jaar als maandvariant te verkrijgen is? Ik denk dat het best wel anders veel moeite je steeds moet nemen om naar de kaartjesautomaat te gaan en ook bovendien extra handelingen moet gaan verrichten. Lijkt mij althans niet echt handig.
icon

Beste antwoord door Miriam NS 30 maart 2018, 19:18

OV Voordeel is een aanvullend product voor het Altijd Voordeel abonnement waarmee je 20% korting op reizen met de bus, tram en metro ontvangt. Het klopt inderdaad dat dit om een maandabonnement gaat die alleen bij de kaartautomaat of een servicebalie afgesloten kan worden.

Ik durf niet aan te geven wanneer dit zal worden aangepast, maar het streven is er om in de toekomst de mogelijkheid te beiden dit product ook online aan te schaffen. Hierin zal ook worden gekeken naar eventueel een doorlopend abonnement in plaats van alleen de maandvariant.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Ook via de automaat of het loket worden geen kaartjes met korting verkocht. Als u Altijd Voordeel hebt kunt u gewoon met korting reizen op saldo.
OV Voordeel is een aanvullend product voor het Altijd Voordeel abonnement waarmee je 20% korting op reizen met de bus, tram en metro ontvangt. Het klopt inderdaad dat dit om een maandabonnement gaat die alleen bij de kaartautomaat of een servicebalie afgesloten kan worden.

Ik durf niet aan te geven wanneer dit zal worden aangepast, maar het streven is er om in de toekomst de mogelijkheid te beiden dit product ook online aan te schaffen. Hierin zal ook worden gekeken naar eventueel een doorlopend abonnement in plaats van alleen de maandvariant.
Badge +3
Moet daar niet bij staan dat OV Vrij ook als supplement bij het Altijd Vrij (trein)abonnement kan?

Anders krijgen we daar weer vragen over. Is dus trein vrij + BTM vrij. Zelfde procedure :?
Klopt Robert, alleen is het BTM Vrij wel weer anders dan het OV Voordeel. Zo is het BTM Vrij abonnement wel al online verkrijgbaar.
@Robert het BTM is onbeperkt vrij reizen in de de bus, tram en metro. Het OV Voordeel kan ik nu momenteel alleen bij de automaat gaan kopen of bij servicebalie als je alleen een Altijd Voordeel hebt gekocht. OV Voordeel is geen vrij reizen maar geeft wel 20% korting op mijn busreizen. @Miriam bedankt voor uw antwoord. Misschien is dit nog toekomst muziek maar misschien komt er wat duidelijkheid hierover. Ik ben benieuwd of u mij dan op de hoogte kan houden zodra dit mogelijk is?
Wanneer hier meer over bekend is, kun je dit ook online vinden overigens!

Reageer