beantwoord

vraagje weekend vrij en 1e klasse bij andere treinvervoerders

• 2 november 2014
  • 3 reacties
  • 286 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb 2 vragen. 1 over mijn weekend vrij: mijn weekend vrij abonnement was per 25 oktober ingegaan. Ik zit er een jaar aan vast. Dat is ook het punt niet. Ik ben er juist heel blij mee! Maar stel dat ik mijn weekend vrij abonnement bijvoorbeeld per 25 november 2015 op zeg, zit ik nog tot 25 oktober 2016 nog aan vast, of is dit een maand opzeggings termijn dat het dus per 25 december 2015 zou stoppen? Hoe zit dat ook al weer?

Dan heb ik een ander vraagje. Kan iemand me vertellen of er bij andere treinvervoerders ook 1e klasse aanwezig is? Met name op het traject Tiel - Arnhem (Arriva ), Arnhem - Winterswijk, Zutphen -Winterswijk, Zutphen - Lochem - Hengelo (OV).
icon

Beste antwoord door Tochjo 2 november 2014, 17:31

Weekend Vrij heeft een minimale contractduur van een jaar en is daarna maandelijks opzegbaar. Dat wil zeggen dat u kunt opzeggen per 25 oktober 2015. Doet u dat niet en zegt u op 25 november 2015 op, dan gaat die opzegging in per 25 december 2015. (Denk ik, misschien dat de opzegging dan net iets eerder plaats had moeten vinden, maar de termijn is na het eerste jaar in ieder geval een maand).

Arriva heeft eerste klasse op de trajecten in de Achterhoek en Rivierenland. Op Zutphen-Hengelo-Oldenzaal rijdt Syntus zonder eerste klasse. De reisplanner geeft dit ook aan als een reis met Syntus in het advies voorkomt.
Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3
Weekend Vrij heeft een minimale contractduur van een jaar en is daarna maandelijks opzegbaar. Dat wil zeggen dat u kunt opzeggen per 25 oktober 2015. Doet u dat niet en zegt u op 25 november 2015 op, dan gaat die opzegging in per 25 december 2015. (Denk ik, misschien dat de opzegging dan net iets eerder plaats had moeten vinden, maar de termijn is na het eerste jaar in ieder geval een maand).

Arriva heeft eerste klasse op de trajecten in de Achterhoek en Rivierenland. Op Zutphen-Hengelo-Oldenzaal rijdt Syntus zonder eerste klasse. De reisplanner geeft dit ook aan als een reis met Syntus in het advies voorkomt.
Badge
Je abonnement is op 25 oktober 2014 ingegaan. Maximaal 2 weken voor de verlenging kan je het abonnement opzeggen. Binnen de 2 weken kan je het abonnement niet opzeggen, want dan zit je abonnement in de verlenging. Na het eerste jaar, kan je het abonnement dus maandelijks opzeggen. Voorheen moest je een maand van tevoren bellen voor de beëindiging. Tegenwoordig is mogelijk om maximaal 2 weken voor de verlengdatum te beëindigen.

Verder durf ik niet te zeggen of er bij andere vervoerders 1e klas aanwezig is. Tochjo heeft al gereageerd en wellicht weten andere forumleden het wel.
Badge +3
Zoals ik al zei, geeft de reisplanner aan of er alleen tweede klasse aanwezig is.

Reageer