beantwoord

Vragen over jaartrajectabonnement

• 4 augustus 2014
  • 8 reacties
  • 340 Bekeken

Hallo,

Ik heb een jaartrajectabonnement waarmee ik buiten mijn vaste traject (na 9.00 uur) met 40% korting reis. Wordt dit automatisch verrekend als ik incheck of moet ik daar voor iet speciaals doen?
icon

Beste antwoord door Anonymous 4 augustus 2014, 13:44

Hallo,

Ik heb een jaartrajectabonnement waarmee ik buiten mijn vaste traject (na 9.00 uur) met 40% korting reis. Wordt dit automatisch verrekend als ik incheck of moet ik daar voor iet speciaals doen?

Als u een jaartrajectabonnement hebt, moet u niet inchecken maar losse reisproducten op je kaart laden.

Als u een Traject Vrij abonnement hebt wordt op basis van in- en uitchecken aan het einde van de maand een bedrag geïncasseerd voor de reizen buiten het traject, hierbij wordt automatisch de korting in de daluren berekend.
Bekijk origineel

8 reacties

Hallo,

Als u een jaartrajectabonnement hebt, moet u niet inchecken maar losse reisproducten op je kaart laden.
Als u een Traject Vrij abonnement hebt wordt op basis van in- en uitchecken aan het einde van de maand een bedrag geïncasseerd voor de reizen buiten het traject, hierbij wordt automatisch de korting in de daluren berekend.
Badge +3
De instructies voor een jaartrajectabonnement staan op deze pagina.
Kan ik dan ook die losse reisproducten "betalen" met het saldo op mijn ov-chipkaart/jaartrajectkaart?
Badge +3
Nee.
Oké..... Dan heb ik voor niks 20,- op mijn kaart gezet! Kan ik die terug krijgen?
Ja, dat kan op twee manieren:
1. Bij het loket tegen betaling van 2,50 administratiekosten.
2. Bij TLS (www.ov-chipkaart.nl) kan dit kosteloos als u uw chipkaart wilt laten beëindigen (u betaalt dan wel de verzendkosten van uw kaart).

Er is bij mijn weten vooralsnog geen methode om uw geld snel en kosteloos terug te krijgen.
Oké bedankt
Welkom op het forum Gizmo73!

Het antwoord van theofiel is correct. Houders van een Jaartrajectabonnement kunnen bij de NS-kaartautomaat een enkele reis of retour met korting op hun OV-chipkaart laden, voor de reizen buiten het vaste traject. Dit doe je als volgt:

1. Houd je OV-chipkaart voor de kaartlezer rechts onder het scherm.
2. Kies 'Laden overige producten', daarna 'Enkele reis' of 'Retour' en daarna 'vol tarief' of 'met korting'.
3. Kies 'Akkoord' en betaal de reis direct contant of met pin bij NS-kaartautomaat.
4. Houd na de betaling je OV-chipkaart opnieuw voor de lezer. De 'Enkele reis' of 'Retour' (buiten je traject) staat nu op je OV-chipkaart.

Jaartrajecthouders kunnen overigens ook gebruikmaken van e-tickets met korting.

Reageer