beantwoord

Vrij reizen/40% korting studentenreisproduct

• 4 september 2016
  • 6 reacties
  • 800 Bekeken

Ik heb sinds 1 september een studentenreisproduct.
Heb gekozen voor weekend vrij, alleen op de automaten bij mijn producten staat dat ik zowel het Studenten weekend abonnement Vrij reizen heb als en studenten weekend abonnement Korting.
Het hoort zo te zijn dat ik het kortingsproduct doordeweeks zou moeten krijgen, toch?

Weet iemand waar ik dit kan aanpassen?
icon

Beste antwoord door Thom 4 september 2016, 19:17

U heeft die korting gewoon. Houdt u uw kaart maar voor de lezer en u ziet het op de automaat. Even inchecken, de display controleren en dan desnoods weer uitchecken geeft deze informatie ook. U moet dan wel voldoende saldo hebben.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Je hebt in het weekend vrij reizen en door de week 40 procent korting. Let er wel op dat er voor studenten afwijkende reis- en kortingsuren zijn.

https://duo.nl/particulier/student-hbo-of-universiteit/ov-en-reizen/wanneer-reizen-in-week-en-weekend.jsp

http://www.ov-chipkaartgeldig.nl/ov-chipkaart-kalender-2016
Welkom op het forum engelenazc!

Mocht je je Studentenreisproduct willen wijzigen van weekendabonnement naar weekabonnement of andersom, dan kan je dat via je Mijn DUO account regelen. Via de door Thom verstrekte linkjes kan je meer lezen over de specifieke voorwaarden van beide versies.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Abonnementen. Daar komt je vraag het beste tot zijn recht.
Heb gekozen voor weekend vrij, alleen op de automaten bij mijn producten staat dat ik zowel het Studenten weekend abonnement Vrij reizen heb als en studenten weekend abonnement Korting.
Het hoort zo te zijn dat ik het kortingsproduct doordeweeks zou moeten krijgen, toch?

Ik denk dat het wel klopt; dat met "studenten weekend abonnement Korting" de korting op werkdagen wordt bedoeld die bij het studenten weekend abonnement hoort.
Het probleem is dus dat er bij het controleren van mij producten staat dat ik in het weekend korting heb en vrij mag reizen. Terwijl er voor doordeweeks niks staat. Ik vraag me af of dit een fout is of dat ik iets moet doen om dit aan te passen.

Ter verduidelijking ik hebt nu gewoon in het weekend vrij reizen. Het gaat puur om die 40% korting doordeweeks.
Reputatie 7
Badge +4
U heeft die korting gewoon. Houdt u uw kaart maar voor de lezer en u ziet het op de automaat. Even inchecken, de display controleren en dan desnoods weer uitchecken geeft deze informatie ook. U moet dan wel voldoende saldo hebben.
Ik ga het morgen uitproberen. Tot nu toe, bedankt!

Reageer