beantwoord

Vrij reizen na spits Ns Flex vs. Weekend Vrij

• 4 september 2020
  • 5 reacties
  • 125 Bekeken

Beste,

Vandaag ben ik voor het eerst gaan reizen met mijn NS Flex Weekend vrij, na jaren gebruik te hebben gemaakt van het reguliere Weekend Vrij. Bij het reguliere Weekend Vrij kon je om 18.25u inchecken om met korting te reizen zodat je de trein iets na half 7 kon halen. Vandaag wilde ik dit met mijn nieuwe abonnement ook doen, maar nu moet ik het volledige tarief betalen. Is dit een verstopte wijziging tussen de twee abonnementen? Dat had duidelijker vermeld moeten worden. Inchecken ongedaan maken is namelijk niet mogelijk.

Ik hoor het graag!

icon

Beste antwoord door Karel offeringa 4 september 2020, 18:43

Is precies het zelfde hoor na 18.25 kan je vrij reizen op vrijdag.

Wat staat er dan reizen op rekening,

Dat klopt want dan is ns flex.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 4

Is precies het zelfde hoor na 18.25 kan je vrij reizen op vrijdag.

Wat staat er dan reizen op rekening,

Dat klopt want dan is ns flex.

Badge +3

Als je binnen 35 minuten een vorige treinreis gemaakt had en overstapt van een andere vervoerder naar NS (of andersom) dan blijf je met Flex op het vorige tarief reizen, bij eerste incheck in de spits dus voltarief.

Is dit niet het geval, dan zou bij een incheck na 18:25 gewoon je Weekend Vrij geldig moeten zijn.

Weet je zeker dat je Flex op je kaart hebt staan? Je krijgt dan namelijk altijd Reizen op Rekening NS te zien, en de prijs wordt later pas bepaald. Hoe weet je dat je voltarief betaalt?

Inchecken ongedaan maken is altijd mogelijk, binnen 60 minuten op hetzelfde station. Bij een paaltje moet je dan 10 seconden wachten tussen in- en weer uitchecken.

Reputatie 4

Want de kosten kan nu al niet zien met ns flex dat duurt paar dagen.

Dan ben ik misschien te vroeg in paniek geraakt omdat er niet stond "reizen met korting/vrij reizen", maar reizen op rekening. Dat verwart mij met reizen op saldo. Verwarrend, maar dan wacht ik eerst de afrekening af. Bedankt! 

Badge +3

Dan ben ik misschien te vroeg in paniek geraakt omdat er niet stond "reizen met korting/vrij reizen", maar reizen op rekening. Dat verwart mij met reizen op saldo. Verwarrend, maar dan wacht ik eerst de afrekening af. Bedankt! 

Je kunt dit binnen een dag of twee zien in je Mijn NS reishistorie.

Reageer