beantwoord

Vrij reizen op daluren in juli en augustus

Vroeger kon je in juli en augustus de hele dag met de voordeelurenkaart- of dalurenkaart reizen. Is dat dit jaar af geschaft?
icon

Beste antwoord door Thom 3 juli 2015, 18:49

Met de oude Voordeelurenkaart kan het nog steeds. Met de Dalvoordeelkaart niet. Het is voor de nieuwe Dalvoordeelurenabonnementen niet geldig en voor het voor of in 2011 aangeschafte VDU nog wel. Voor deze oude kaart is het dus niet afgeschaft en voor de moderne variant geldt en gold het niet.

Als voor u de middagspits niet geldt en u dan met korting kunt reizen, heeft u waarschijnlijk een oud VDU en dan kunt u de hele dag voor 40 procent minder reizen in juli en augustus. U ziet het bij het inchecken ook.
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Met de oude Voordeelurenkaart kan het nog steeds. Met de Dalvoordeelkaart niet. Het is voor de nieuwe Dalvoordeelurenabonnementen niet geldig en voor het voor of in 2011 aangeschafte VDU nog wel. Voor deze oude kaart is het dus niet afgeschaft en voor de moderne variant geldt en gold het niet.

Als voor u de middagspits niet geldt en u dan met korting kunt reizen, heeft u waarschijnlijk een oud VDU en dan kunt u de hele dag voor 40 procent minder reizen in juli en augustus. U ziet het bij het inchecken ook.
Nee, sinds de invoering van het dal voordeel abonnement i.c.m. de ov-chipkaart.

Gelukkig mag jij dan weer wel in de middagspits 3 mensen meenemen met 40% korting, terwijl jijzelf gewoon 100% moet dokken. Dat is nu de echte NS-logica + NS-service 😛.
Nee, sinds de invoering van het dalurenabonnement i.c.m. de ov-chipkaart.
Met het voordeelurenabonnement kan en mag het nog steeds.
Vrij reizen op daluren in juli en augustus met een Voordeelurenabonnement? - Nee, dat heeft nooit gekund.
Jammer dat het personeel hier niet van op de hoogte is, ik ben afgelopen vrijdag tijdens spits ingestapt met mijn dalvoordeelabbonoment omdat het personeel mij verteld dat je in juli en augustus altijd 40% korting hebt. Toen er op de poortjes stond dat ik vol tarief betaal heb ik vervolgens de conducteur in de trein gevraagd en samen met zijn andere collega (de expert) hebben ze mij verteld dat ik met 40 % reis omdat de in juli en augustus geen spits uren zijn. Ik heb voor de zekerheid voor gesteld om de volgende halte uit te stappen om te wachten tot het half 7 was aangezien ik van Groningen naar Amsterdam moest. Dit was volgens beide conducteurs niet nodig, als ik er achter kwam in Amsterdam dat ik wel vol tarief had betaald was dit geen probleem want ik moest gewoon de klantenservice bellen en zou het bedrag retour krijgen. Vandaag gebeld, geld terug ? NIET DUS....
Reputatie 7
Badge +4
Bij het moderne Dalvoordeelabonnement krjgt u bij inchecken in de spits geen 40 procent korting, bij het oude VDU wel in juli en augustus
U heeft een oud Voordeelurenabonnement als u dat in 2011 al had, steeds heeft verlengd, en Euro 62,60 per jaar betaalt.

Ik veronderstel dat u een modern abonnement heeft.
Reputatie 4
Badge

Gelukkig mag jij dan weer wel in de middagspits 3 mensen meenemen met 40% korting, terwijl jijzelf gewoon 100% moet dokken. Dat is nu de echte NS-logica + NS-service 😛.

Nee, dat is al niet meer zo sinds januari van dit jaar. Samenreiskorting is toen aangepast van Voordeeluren naar Daluren.

Jouw tekst moet dus worden:
Gelukkig mag jij dan weer wel bij inchecken voor 6:30 mensen meenemen met 40% korting, terwijl jijzelf met je VDU gewoon 100% moet dokken. Dat is nu de echte NS-logica + NS-service :P
Dat bericht dateert nog van 2015 toen dat nog wel het geval was. Ik ben nog wel zeer benieuwd naar het verhaal van kim1708. Zou je mij een privébericht willen sturen met je NAW-gegevens, geboortedatum, OV-chipkaartnummer en je IBAN rekeningnummer dan zoek ik graag voor je uit wat er nog mogelijk is. Een privébericht stuur je door op mijn naam en stuur bericht te klikken.
Hoewel ik me kan voorstellen dat het een hels karwei is, zou het mijns inziens geen overbodige luxe zijn om alle reacties die op het moment van posten correct waren, maar dat nu niet meer zijn te verwijderen, corrigeren of anderszins te markeren. Mensen die via google bij dit forum uitkomen moeten ervan uit kunnen gaan dat een antwoord correct is.
Reputatie 4
Badge
Een topic als dit kan gewoon beter verwijderd worden. Het heeft geen waarde meer en zorgt eerder voor verwarring. Ik zou er sowieso voor pleiten dat items waar twee maanden niet meer op gereageerd is, aan te merken als archief en af te sluiten. Als een onderwerp nog van belang is, komt het vanzelf terug in een nieuw topic.
Ik zal jullie tips meenemen en doorgeven.
Ik zou er sowieso voor pleiten dat items waar twee maanden niet meer op gereageerd is, aan te merken als archief en af te sluiten.

Dat lijkt me wat rigoureus. Als NS dan een belofte doet en die niet binnen 2 maanden nakomt (...) wordt het topic gesloten, in plaats van dat ze er nog eens aan herinnerd kunnen worden.
Reputatie 4
Badge
Ik zou er sowieso voor pleiten dat items waar twee maanden niet meer op gereageerd is, aan te merken als archief en af te sluiten.

Dat lijkt me wat rigoureus. Als NS dan een belofte doet en die niet binnen 2 maanden nakomt (...) wordt het topic gesloten, in plaats van dat ze er nog eens aan herinnerd kunnen worden.

Ik pleit er niet voor om topics na twee maanden te verwijderen maar om reageren niet langer mogelijk te maken. Je kunt NS er dus altijd aan herinneren door een nieuw topic te starten.

Het Service Forum vervult feitelijk twee functies: reizigers die reizigers helpen is de functie die NS vooral voor ogen had toen ze begonnen. Daarnaast is het Forum een plaats waar ervaren en betrokken reizigers (waaronder ook personeel van NS) discussiëren over zaken die gaan over van alles en nog wat. NS krijgt gratis kostbare feed back op deze manier.

Topics uit de eerste categorie moeten actueel, correct en betrouwbaar zijn.

Topics uit de tweede categorie zijn soms heel lang lopend. Maar je kunt die topics makkelijk zelf lopend houden door er één keer in de maand of zes weken op terug te komen. Dat zie je nu bij een enkel topic al.

Vanzelfsprekend zijn er ook topics die beginnen als een vraag over een concrete situatie, die leiden tot een meer algemene reflectie. Maar ook die kun je levend houden.

Reageer