Skip to main content
beantwoord

vrije keuzdag

  • 11 May 2024
  • 2 reacties
  • 78 Bekeken

Als ik incheck in het daluur en onderweg overstap in een andere vervoerder Buiten daluren ben ik mijn vrije keuzendag voordeel kwijt.

Zo vrij is de vrije keuzedag dus niet.

De incheck tijd is toch bepalend voor het verloop van de hele reis.

 

2 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Bij reizen op saldo (en ook voor een Keuzedag) klopt dat inderdaad, overstappen tussen vervoerders in de spits is helaas niet mogelijk.

Zie https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/veelgestelde-vragen-rit-naar-reis.html

Technisch detail: de andere vervoerder kan zien hoeveel tariefeenheden/kilometers je al gereisd hebt, en waar en wanneer je uitgecheckt bent (om over te stappen), maar niet waar je vandaan kwam en wanneer je reis begonnen is.

Als je je reis vervolgt in de daluren is je Keuzedag gewoon weer geldig (ook als dat binnen 35 minuten na een uitcheck in de spits is).

Heb het ook niet bedacht, maar het werkt twee kanten op dus kan ook in je voordeel zijn. Het eerste deel in de spits en dan een overstap in de daluren (van/naar welke vervoerder dan ook) maakt je Keuzedag geldig.

De incheck tijd is toch bepalend voor het verloop van de hele reis.

Dat is zo bij een Flex-abonnement maar niet bij een abonnement op saldo. Bij een abonnement op saldo begint er een nieuwe reis als u van vervoerder wisselt. Dat heeft zowel voordelen als nadelen.

Reageer