vrijekeuzedag en coronavirus

• 13 maart 2020
  • 7 reacties
  • 876 Bekeken

Hoe is het geregeld als je de vrije keuzedag ivm de beperkingen voor het reizen niet kan worden opgenomen.

RvdL

7 reacties

Zie centrale topic:

https://community.ns.nl/werkzaamheden-en-evenementen-54/reactie-ns-op-corona-covid-19-virus-64152

Reputatie 7
Badge +3

De treinen rijden gewoon, dus u kunt gewoon reizen. Maar veel activiteiten gaan niet door en veel musea zijn dicht. Loopt uw keuzedag voor het einde van deze maand af, dan kunt het beste contact opnemen met de NS klantenservice. Uw keuzedag kan niet verlengd worden, maar mogelijk kunnen ze u anders tegemoet komen.

1,5 meter afstand en je gezonde verstand gebruiken. Ik ben 70+ en ik heb astma, dus lijkt het me dat trein reizen nu een risico wordt. Mijn vrije reisdag is ook geldig tm 31 maart en het zou fijn zijn als NS dit zou kunnen verlengen. Alhoewel ik niet weet hoe de wereld er uit zal zien na 6 april. Is het dan opeens veilig om weer de trein te nemen? Niemand die dit weet.

Ik zal inderdaad contact opnemen met klantenservice en ook even de reisdag van mijn partner bekijken, die heeft afwijkende data.

Ik vond het de afgelopen week best wat verontrustend in de trein, vooral een man die vreselijk zat te hoesten, brrrrr, en jongelui die vrolijk riepen dat op hun school corona was uitgebroken en ‘oh, ik voel me ook zo ziek….',  Dat zijn vast grapjes maar ik weet wat het is om mijn keel dichtgeknepen te voelen door een langslopende roker. Dat is gewoon heel erg eng. Dus ik blijf uit de buurt van rokers. En ik blijf uit de buurt van hoestende en rochelende snotteraars. 

Nederland, Europa, Wereld, pas op jezelf. Pas op elkaar

Badge

@MaartjeZee als het niet noodzakelijk is om te reizen met de trein moet u dat ook niet doen, denk vooral eerst aan uzelf en familieleden.

De klantenservice is de afdeling die uw vragen behandeld en daar voor u iets in kan betekenen.  Hou er wel rekening mee dat het daar nu heel druk is dus wacht nog een paar dagen voordat u het probeert.

Dank je wel Jeroen. Ik zal niet met het openbaar vervoer gaan reizen, alleen fietsen en wandelen waar niemand loopt en fietst…..Ik hoop weer gauw heerlijk in de trein te kunnen genieten van het rijden. Een fijne avond

Had nog keuzedag te goed toe er geen trein verkeer was  zijn die dan nu ook geldig tot december ?

Gr wil

Nieuwe Keuzedagen die vanaf/na 18 mei klaar staan, hebben een geldigheid tot en met 31 december 2020. Keuzedagen in de periode daarvoor niet. Om hier een vervangende Keuzedag voor te krijgen kan je het beste contact opnemen met onze Klantenservice

Reageer