beantwoord

vroeger op het station

• 11 mei 2021
  • 4 reacties
  • 127 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik was om 8.47 uur op het station, en daar moet ik mij inchecken.ik loiop naar perron 3, Venlo. Mijn trein naar Groningen (via Utrecht) vertrekt om 9.03 uur. Dus buiten spitsuur. 

Ik heb een abonnement mwt 40% korting daluren . Nu wordt echter het volledige bedrag berekend omdat ik voor 9 uur heb ingecheckt. Ik kan daar toch niets aan doen dat ik eerder moet inchecken bij de ingamg?

Hoe krijg ik mijn geld teeug, omdat ik NIET tijdens spitsuur heb gereist?

icon

Beste antwoord door Tochjo 11 mei 2021, 18:14

Het tijdstip van inchecken is bepalend voor het geldende kortingspercentage. Daarbij geldt een marge van vijf minuten in het voordeel van de reiziger. U had dus kunnen inchecken vanaf 8.55 uur om met korting te kunnen reizen.

Omdat het tijdstip van inchecken bepalend is, is u het correcte tarief in rekening gebracht. Als u hier niet van wist, dan zou u even rechtstreeks contact op kunnen nemen met de klantenservice om te zien of men u uit coulance het prijsverschil deze keer wil terugbetalen, maar u hebt daar geen recht op.

Rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het nummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

U kunt er niets aan doen dat u bij de ingang moet inchecken, maar u kunt wel daar wachten en pas vanaf 8:55 inchecken en naar het perron lopen. Dat is wellicht onhandig, maar wel zoals NS het bedoeld heeft. De marge van vijf minuten is er zodat u dan nog een trein kunt halen die om of vlak na negen uur vertrekt.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Het moment van inchecken is beslissend. U kunt vanaf 8.55 uur met korting inchecken zodat u de trein van 9.03 ruimschoots kunt halen.

Badge +3

Het tijdstip van inchecken is bepalend voor het geldende kortingspercentage. Daarbij geldt een marge van vijf minuten in het voordeel van de reiziger. U had dus kunnen inchecken vanaf 8.55 uur om met korting te kunnen reizen.

Omdat het tijdstip van inchecken bepalend is, is u het correcte tarief in rekening gebracht. Als u hier niet van wist, dan zou u even rechtstreeks contact op kunnen nemen met de klantenservice om te zien of men u uit coulance het prijsverschil deze keer wil terugbetalen, maar u hebt daar geen recht op.

Rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het nummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

U kunt er niets aan doen dat u bij de ingang moet inchecken, maar u kunt wel daar wachten en pas vanaf 8:55 inchecken en naar het perron lopen. Dat is wellicht onhandig, maar wel zoals NS het bedoeld heeft. De marge van vijf minuten is er zodat u dan nog een trein kunt halen die om of vlak na negen uur vertrekt.

Reputatie 7
Badge +3

Staat gewoon op de website onder dal voordeel: let op! De tijd van inchecken bepaalt of je met korting reist.

Reputatie 7
Badge

Die trein komt daar pas om 8:58 aan. U kunt er natuurlijk ook voor kiezen om 8 minuten buiten de poortjes te wachten om pas om 8:55 in te checken en mooi op tijd op het perron aanwezig te zijn voor de trein naar Utrecht.

Reageer