beantwoord

VSO leerlingen vervoer

• 24 november 2014
  • 8 reacties
  • 717 Bekeken

De vergoeding voor leerlingen in het VSO wordt afgeschaft. Mijn kind heeft Autisme en ADHD. Ouders worden verplicht de reiskosten zelf te betalen, ook als je kind verplicht 20 km van huis naar school moet. Krijgen jullie hier speciale abonnementen voor? Mijn kind moet bijvoorbeeld van Gouda naar Rotterdam of Leiden.
icon

Beste antwoord door Thijs2 24 november 2014, 18:51

Er zijn geen plannen om hiervoor speciale abonnementen aan te gaan bieden. NS biedt geen aparte abonnementen in deze bijzondere gevallen, wel worden er in sommige gevallen regelingen aangeboden door overheden om in de kosten tegemoet te komen. Zoals Thom al aangeeft, ik adviseer je goed na te vragen of er vanuit de overheid een regeling wordt geboden.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Bij mijn weten zijn die abonnementen er niet. Ik denk dat u hooguit een beroep kunt doen op sociale regelingen binnen de gemeente Gouda met mogelijk een tegemoetkoming. Vaak zijn er overgangsmaatregelen. Het is wel denkbaar dat er dan naar mogelijkheden voor uw kind binnen Gouda wordt gekeken. Ik kan niet beoordelen of die er zijn.
Reputatie 2
In het verleden bestonden er speciale abonnementen voor jongeren, maar dat is niet zo. Voor de bus bestaan die vaak nog wel.
Er zijn geen overgangsmaatregelen. Ik ken al mensen die het niet kunnen betalen die hun kind thuislaten.
Ik hoop dat de NS dit 'gat' kan en vooral wil vullen.
Er zijn geen plannen om hiervoor speciale abonnementen aan te gaan bieden. NS biedt geen aparte abonnementen in deze bijzondere gevallen, wel worden er in sommige gevallen regelingen aangeboden door overheden om in de kosten tegemoet te komen. Zoals Thom al aangeeft, ik adviseer je goed na te vragen of er vanuit de overheid een regeling wordt geboden.
NS biedt gelijke abonnementen aan voor al haar reizigers

Dan is NS me nog een aantal keuzedagen verschuldigd. Misschien kan ik beter op een Kids Vrij abonnement gaan reizen.

Dan is NS me nog een aantal keuzedagen verschuldigd. Misschien kan ik beter op een Kids Vrij abonnement gaan reizen.

Deze uitspraak kan ik beter nuanceren, Pe_pe houdt mij zoals gewoonlijk weer scherp. Het is aangepast.
Ik heb zelf ook eigenlijk autisme. Misschien kunt u bij het Nederlands Vereniging voor Autisme (NVA) gaan informeren hoe dat zit. Er zijn mensen die autisme hebben en die niet eens zelfstandig kunnen reizen. In zo n geval kun je een OV begeleiderskaart aanvragen zodat er 1 begeleider met hem mee kan. Andere autisten zoeken vooral naar alternatief vervoer zoals bijvoorbeeld een taxibusje van Connexxion of van het GVB. Als u voor het alternatief vervoer kiest bent u in het algemeen ietsje goedkoper uit dan dat uw kind met de trein naar school gaat.

Reageer