Een aantal maanden per jaar maak ik met samen met mijn vrouw gebruik van het weekendretour voor familiebezoek of een stedentrip, omdat dit voor ons met de auto onbetaalbaar is geworden met de huidige brandstofprijzen en parkeergelden.
Op 16 april jl had mijn vrouw onze abonnementen weer terug gezet naar een NS-Flex abonnement omdat we op vakantie gingen.
We hadden ons niet bekommerd om onze e-mail.
Ik was dan ook ook onaangenaam verrast om te zien dat ik bij thuiskomst twee facturen in mijn postvak zag van de NS voor de weekendvrij-abonnement. Er was op mijn e-mail account ook geen bevestiging gekomen van de wijziging. Mijn vrouw had echter wel op haar account op 17 april jl een bevestiging van haar wijziging gekregen.
Ik heb vandaag de klantenservice gebeld en na navraag bij de administratie kwam hij terug met de mededeling dat het mijn eigen schuld was dat ik niet gecheckt had of ik een bevestiging had gekregen en dat ze niets voor mij konden doen. Aan het feit dat ik altijd met mijn vrouw samenreis en ze konden nagaan dat wij geen reizen hebben gemaakt vanaf 16 april en dat mijn vrouw wel een bevestiging had gehad van haar opzegging had hij geen boodschap.
Is de NS zo verhard dat er geen elke vorm van coulance voor dit soort situaties geldt?