beantwoord

Waarom al 2x prijsverhoging NS weekendvrij?

• 24 februari 2019
  • 3 reacties
  • 93 Bekeken

Binnen een tijdsbestek van een jaar al 2x een euro verhoging van het NS weekendvrij abonnement, zonder beduidende verbetering.

Bovendien is de verbetering die er is, hoogstwaarschijnlijk het gevolg van de feedback van de vrijwilligers voor het NS panel.
Dus als je mijn feedback verbetering oplevert mag ik ook nog meer gaan betalen?
Als dank voor mijn tijd en moeite?
icon

Beste antwoord door Momo 24 februari 2019, 13:13

Die 2 verhogingen kunnen zijn vanwege de gewone inflatieverhoging en de BTW verhoging. Die worden apart doorgevoerd. De ene op de datum dat het abonnement verlengd wordt en de ander per 1 januari dit jaar.

Bv supermarkt prijzen zijn daardoor ook duurder geworden zonder dat de producten beter zijn geworden
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Die 2 verhogingen kunnen zijn vanwege de gewone inflatieverhoging en de BTW verhoging. Die worden apart doorgevoerd. De ene op de datum dat het abonnement verlengd wordt en de ander per 1 januari dit jaar.

Bv supermarkt prijzen zijn daardoor ook duurder geworden zonder dat de producten beter zijn geworden
Badge +3
Welkom bij de NS Community!

En mocht je toevallig overgestapt zijn op de Flex variant, dan kost dat ook 1 euro per maand extra.

Je kunt dan wel de korting voor doordeweeks in de daluren laten vervallen, dat scheelt je dan 3 euro op de totaalprijs (dus dan betaal je € 32,- per maand).
Reputatie 7
Badge +4
Weekendvrij begon een jaar of acht geleden met prijzen van 45 en 65 euro (eerste klas) per maand in 2011, de prijs is hiervoor dus verlaagd.

Verder sluit ik me aan bij Momo. Persoonlijk vind ik de prijs voor Weekendvrij erg laag als je kijkt naar de pret/prijsverhouding. Het is na Kidsvrij het gunstigste abonnement.

Reageer